koker in de douche weg werken zonder lekkage

Plaats reactie
Marion
verbouwer
verbouwer

koker in de douche weg werken zonder lekkage

Bericht door Marion » za sep 02, 2006 8:37 am

Ik heb al sinds 1998 lekkage in de douche wat al meerdere malen is opgelost door de aannemer. Ik had steeds water wat omhoog kwam uit de betonvloer op mijn overloop vanuit de douche na het douchen. De aannemer heeft in 2001 een douchebak (ik heb zelf de bak betaald) geplaatst maar ik heb nu af en toe nog steeds lekkage en een kitrand helpt maar even. Nu is mijn vraag. In de hoek zit een koker en ik denk dat daar de lekkage zit. Hoe werk ik deze weg. De douchebak wil ik er ook uit hebben want ik wil op de vloer douchen. De vloer loop trouwens te recht omdat de tegels te groot zijn dus het water loopt naar mijn drempel toe. Het putje rondom is toen volgegooid met cement dus dat moet ik ook weer uitbreken. Het muurtje tussen bad en douche is te smal zodat ik die ook moet verbreden zodat er een glazen deur aan kan. Ik moet de hele boel afwerken met kimband voor een waterdichte rand en opnieuw tegelen. Wat is een goede oplossing. Alles er uit of tegel over tegel. Ik kan eventueel foto's toesturen via e-mail dat maakt het wat duidelijker. De aannemer geeft geen garantie meer en mijn woonverzekering betaalt niets. Ik ben handig zat dus ik wil het zelf doen.

Alvast mijn hartelijke dank

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » zo sep 03, 2006 8:14 pm

Nou als ik het zo lees, wil je liever de hele badkamer opnieuw doen !

Het geleverde werk klinkt mij in de oren als ouderwets kneiwerk !!!, en lijkt mij niet door een bouwgarant aannemer gedaan.

Ik kan je het volgende advies geven:

1. Hak alle vloertegels incl. zandcemetvloer er helemaal uit totdat je een kale schone betonvloer over hebt, als het goed is is het niveau dan een cm. of 4 lager dan dat van de hal.

2. Plaats een easydrain aan de binnenzijde t.p.v de nieuwe douchewand

3. Werk de badkamer rondom af met kimband en zeker t.p.v. de koker.

4. Smeer een nieuwe zandcement vloer in de badkamer, t.p.v de douche 2cm/m1 aflopend naar de easydrain en in de badkamer zelf 1 cm/m1 . als hulpmiddel kun je regels op maat op de vloer leggen en de sleuven hiervan later weer dicht smeren.

5. Je kunt nu de tegelvloer leggen, let op dat er langs de kanten geen lijm en/of voegresten achterblijven.

6. Omdat de vloer anders afloopt zullen er waarschijnlijk open stukken op de wand aftekenen, ju kunt er dan voor kiezen om deze met een cementgebonden pleister te stucen en de badkamer volledig over te tegelen, of je neemt een vloertegel waar ook plinttegels bijhoren, je kunt dan de wandtegels inslijpen en weghakken en daarna de plinttegels plaatsen.

7. Afkitten, zorg dat alle naden schoon en vetvrij zijn, krap ze desnoods even uit en dan de stofzuiger erover heen.

Klaar !!!!
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

Marion
verbouwer
verbouwer

Bericht door Marion » di sep 19, 2006 7:34 pm

Ik heb toch maar de aannemer aangeschreven en die zijn inmiddels geweest en willen het netjes oplossen. De hele hoek er uit en opnieuw er in. Ik wacht hun beslissing nog af en wat ze precies gaan doen.

gr marion

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » di sep 19, 2006 7:38 pm

Zou wel zo correct zijn van ze :wink:

Tip maak wat foto's tijdens de werkzaamheden van de aannemer, vooral de sloop.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

Marion
verbouwer
verbouwer

Bericht door Marion » di sep 19, 2006 8:21 pm

Hoi Rick

Prima tip. Ik hou ze in de gaten als ze gaan beginnen.

Gr Marion

Joke
bouwer
bouwer

Re: koker in de douche weg werken zonder lekkage

Bericht door Joke » do mei 07, 2009 8:54 pm

Hoi Rick

Oktober 2007 heeft een bedrijf in opdracht van de aannemer tegels over de oude douche vloer gelijmd. Drempel er in en daar op een 3 deurs schuifdeur. Het bedrijf wilde dat ik 1075 euro betaalde en de aannemer zou ook 1075 betalen. Ik heb niets betaald. Sinds februari 2008 weer lekkage. Ik ben inmiddels weer maanden bezig met de aannemer om het lek te vinden. Rioolinspectie met camera en lekdetectie bedrijven zijn er geweest. Leidingen afgeperst. Niet te vinden dus. Toen ze weer bij mij waren om te kijken of de voegen lek waren was er niets te zien. Ze hebben heel lang staan sproeien in de douchehoek. Niets te zien. Dat komt omdat de vloer eerst verzadigd moet zijn voordat het water omhoog komt op de overloop. Ik liep naar beneden met hun en ja hoor het water liep langs de muur in het trapgat naar beneden. Nu is beslist door de aannemer dat in de douchehoek de tegels verwijdert worden. Dubbele vloer er uit. Opnieuw tegelen. Wand en vloer tegels zouden betaald worden maar moet ik nu zelf betalen. Ik heb ze al gekocht want ze komen 11 mei 2009. In februari zijn mijn vloertegels buiten de douchehoek krakend los gekomen. De douchehoek wordt opnieuw betegeld dus weer een andere kleur tegels. Mijn man en ik hebben besloten om de hele vloer er uit te halen en er 1 kleur van te maken. Zelf leggen kan niet want dan ben ik mijn garantie op het tegelwerk in de douchehoek kwijt. Nu wil het bedrijf 581.- voor het tegelen van de vloer buiten de douchehoek. De douchehoek doen kost de aannemer 1800.- en die wil niet de 581.- betalen. Dus komt dat bedrag weer bij de tegels die ik al heb betaald. Al 10 jaar zit ik met een lekkage ???? en verschillende kleuren tegels. Originele tegels waren in het 3e jaar al niet meer te krijgen. Ik heb ook woningborg ingeseind en daar kreeg ik een brief van om arbitrage aan te vragen. Eerst maar afwachten of de lekkage weg is na het opnieuw betegelen. Dan ga ik de aannemer zeker aan pakken. Inmiddels de vloer vorige week zelf verwijdert en op 1 muur de tegels verwijdert omdat ik wil dat de vloer en het muurtje een week kunnen drogen voordat ze komen. Ik snap niet dat zo'n bedrijf daar zelf niet mee komt. Onder de dubbele vloer was het zeiknat en onder mijn oude tegels ook. Tegels kon ik zo oprapen. Lagen los. Degene die de vloer heeft gelegd wil ook niets betalen. Ik hoop toch dat het eindelijk goed komt.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » zo mei 10, 2009 4:42 pm

Dit klinkt als regelrechte ellende, en een weinig vertrouwend gevend perspectief.

Vraag: Als de aannemer de boel nu weer sloopt en opnieuw aanbrengt, denk jij dan dat het dit keer wel goed gaat?

Als het antwoord "nee" is, en je hebt een rechtsbijstandverzekering, dan zou ik het volgende doen:

-alles opschrijven wat er in de loop der jaren is gebeurd, vervangen en door wie betaald.
-overleg met de verzekering wat je stappen kunnen zijn in deze.
Inactief account

Joke
bouwer
bouwer

Bericht door Joke » zo mei 10, 2009 6:00 pm

Hoi Herman

Ik ben er denk ik achter wat het al die jaren geweest kan zijn. De leidingen. Die komen te ver uit de muur en zitten niet diep genoeg in de vloer. Ik ga morgen overleggen dat de leidingen eerst weg gewerkt moeten worden en daarna kan er pas getegeld worden.

Joke
bouwer
bouwer

Bericht door Joke » ma mei 11, 2009 9:04 pm

Vandaag 11 mei hebben ze de cementdekvloer er uit gehaald. En een deel betonvloer waar de put zit. Wat denk je. Bocht van de pvc afvoer in het beton was niet gelijmd aan beide kanten. Zat los in de afvoerpijp. Lekkage ??? Ik hoop dat dat het is. Morgen komen ze terug.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » wo mei 13, 2009 5:57 pm

Laat ze alsjeblieft alles rondom goed in de kimband zetten voor ze weer tegeltjes gaan plakken. Daar zou ik op staan. (is bij mij niet goed gebeurd, en zit nu ook in de ellende...)
Inactief account

Joke
bouwer
bouwer

Bericht door Joke » vr mei 15, 2009 8:58 am

Hoi Herman

Ik weet wat het is, in de ellende zitten. Al 11 jaar zit ik er mee. Ze zijn 12 mei terug geweest en hebben meer uitgebroken. Geen enkele pvc leiding in de beton vloer was gelijmd. Loodgieter heeft aan de aannemer laten weten dat hij pvc leidingen niet lijmt als ze in een gestorte betonvloer zitten. Volgende week maandag en dinsdag komen ze weer langs. Gaan ze weer een nieuwe offerte maken voor degene (aannemer) die het huis toen heeft gebouwd. Hele badkamer doen. Ik betaal er niets meer aan. Ik heb Woningborg gebeld en die zeggen dat ze alles in de originele staat moeten herstellen op kosten van de aannemer van toen. En ook dat dezelfde kwaliteit tegels er weer in moeten.

Ik hoop dat jij sneller van je narigheid af bent dan ik.

Plaats reactie