Kosten plaatsen binnenmuurtje

Plaats reactie
jiska
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Kosten plaatsen binnenmuurtje

Bericht door jiska » di dec 04, 2007 9:13 pm

Wij willen een extra kamer laten maken ivm de geboorte van ons dochtertje. De woningbouw is akkoord, maar gaf een ruwe schatting van 8.000-10.000 euro voor de werkzaamheden (!). Het gaat om zo'n acht strekkende meter muur (gips of gasbeton, dat is vraag 2: wat is aan te raden?), het slopen van een gipsplaten muurtje en het maken van een nieuwe schakelaar voor het lichtpunt. Ik schrok nogal van die schatting (was ook nog te verrekenen met de huur: 20 jaar 80 euro erbovenop, even rekenen: bijna 20.000 euro armer!). Lijkt me bizar veel te hoog. Slopen kunnen we zelf en stuken doen we ook, dus blijft over een twee muurtjes van samen acht meter met een deurpost erin en het omleiden van de elektra naar een nieuwe schakelaar. Wat zou dat moeten kosten? Ik heb geen idee, maar doe het liever zelf dan dat ik 10.000 euro betaal. Wat een idioot bedrag! Graag reacties van mensen die het wel weten, :wink: .

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » wo dec 05, 2007 1:14 pm

Duik in de telefoongids, of op Internet, en zoek naar een klussenbureau, klussenhulp, etc. Dit zijn ideale klussen om door dat soort jongens aan te laten pakken.

Een aannemer zal idd duurder zijn. 8-10k lijkt me echter wel erg overdreven.
Inactief account

jiska
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Dank je wel

Bericht door jiska » di dec 11, 2007 9:20 pm

Dacht al dat het teveel zou zijn. Heb inmiddels wat contact met klusbedrijven. Ik doe het wel lekker zelf, uitzoeken, zonder woningbouw. Scheelt me hopelijk een hoop geld. Dank je wel voor je antwoord!

Plaats reactie