Beste Medeklussers,
Ik ben aan het plaatsen van mijn acryl bad toe.
Het komt in een hoek van de bestaande muur en een nieuw muurtje. Het staat op een hardhouten platen ondervloer.
Ik heb het bad met de stelpoten waterpas gesteld en de latten waar het bad op gaat rusten op de muren bevestigd.
Wat vragen nog:
Hoe maak ik het beste een stevige ombouw van gipsblokken daaronder?
Plaats ik de blokken als het bad al staat en op de balken met kit rust?
Moeten die blokken in een plastic profiel , net als de extra muur?
Vastzetten met veerankers?
Of raden jullie een houten frame aan dat ik met watervaste gipsplaat bekleed en dan betegel?
Tips zijn zeer welkom.
De poten vastzetten met tegellijm/cement dat weet ik al.
Acryl bad met onderbouw gipsblokken plaatsen
- Rick
Ik zou een houten frame met zo'n isolerende plaat speciaal voor een badombouw nemen. Ben even de naam kwijt
Water heeft op deze plaat geen invloed, het badwater blijft langer warm en de plaat werkt niet en is goed te betegelen.
Nog een tip
Kit je bad af met een kit speciaal voor acryl baden. Maak de te kitten naad goed vetvrij en gebruik liefst voorstrijk.
Hebben ze bij mijn huis niet gedaan en de kitnaad laat al los van het acrylbad.
Zodra ik op de naam kom post ik hem even, of iemand anders mot de naam weten.
Water heeft op deze plaat geen invloed, het badwater blijft langer warm en de plaat werkt niet en is goed te betegelen.
Nog een tip
Kit je bad af met een kit speciaal voor acryl baden. Maak de te kitten naad goed vetvrij en gebruik liefst voorstrijk.
Hebben ze bij mijn huis niet gedaan en de kitnaad laat al los van het acrylbad.
Zodra ik op de naam kom post ik hem even, of iemand anders mot de naam weten.
- Max1966
Rick , dank voor de tips.
Lijkt mij ook ideaal , zo'n plaat ,alleen vraag ik me af of gipsblokken niet steviger zijn , dwz minder gevoelig voor de druk van een vol bad.
Is die plaat van een soort gips of van hout?
Met blokken lijkt zo simpel als je het wel eens op tv ziet maar er kleven ook nadelen aan lijkt mij.
Ontvetten had ik al aan gedacht , maar die voorstrijk , die gaat op de tegels neem ik aan?
Ik hou me aanbevolen voor verdere tips!
Lijkt mij ook ideaal , zo'n plaat ,alleen vraag ik me af of gipsblokken niet steviger zijn , dwz minder gevoelig voor de druk van een vol bad.
Is die plaat van een soort gips of van hout?
Met blokken lijkt zo simpel als je het wel eens op tv ziet maar er kleven ook nadelen aan lijkt mij.
Ontvetten had ik al aan gedacht , maar die voorstrijk , die gaat op de tegels neem ik aan?
Ik hou me aanbevolen voor verdere tips!
- Rick
Ik heb het gevonden.....
Hier de link
http://www.wedi.de/nl/produkte/bauplatte/ba30_a.php
Wediplaat dus
En voorstrijk isvooral voor je bad, kit heeft daar nogal moeite mee om aan te hechten.
Hier de link
http://www.wedi.de/nl/produkte/bauplatte/ba30_a.php
Wediplaat dus
En voorstrijk isvooral voor je bad, kit heeft daar nogal moeite mee om aan te hechten.