Ben sinds een week de trotse bezitter van een Festool CTL Mini stofzuiger & DTS 400 EQ schuurmachine. Eerdergenoemde prijzen lijken mij een beetje optimistisch, ik was 350 & 280 kwijt en dat is redelijk standaard prijs - op een kerel op marktplaats na die loopt te klooien met garantieplaatjes.
Het valt me iets tegen moet ik zeggen. Heb een huis uit 1928, slecht onderhouden en ben nu bezig de ong. 10 verflagen te verwijderen van kozijnen/deuren. Dit gaat met korrel 80 niet echt snel, de 10 jr oude makita van schoonpappa met vergelijkbare korrel gaat ong. net zo snel. Wat ook tegenvalt is dat de schuurmachine weliswaar goed in de hand ligt maar door de stofzuigerslang toch wel weer redelijk zwaar is. Misschien is de machine alleen voor "echte mannen"

. De stofzuiger werkt wel fantastisch icm met het schuren, weinig stof, relatief weinig lawaai/trillen. Als eenmaal al de lagen eraf zijn, wordt het wel genieten met steeds even opschuren etc.
Maargoed: strippen. Heeft iemand nog tips? Zelfs de brander werkt niet altijd omdat er nog hele oude verf op oliebasis opzit. Ik heb alabastine "ultra verfstripper" gekocht. Wat een ongeloveloos slecht spul? Ze beloven 15 lagen tegelijkertijd en daarna afborstelen. Ong 1/5 van het schilderwerk was aangetast na dik insmeren en een nachtje drogen, maar dan de bovenste 1 of 2 laagjes. Voor de rest was ik best nog even bezig om met paletmes en schuurmachine die zooi er weer af te krijgen. Ik ga ze morgen bellen, wat een ellende.
iemand nog tips voor afbijten, gootsteenontstopper zie ik nog niet zo zitten...