Hallo,
Wij hebben een herenhuis in antwerpen. boven de voordeur hangt een soort art-nouveau schilderij (ik denk met scraffito-techniek, tekening ingekerft in cement en dan ingekleurd) met daarvoor een stuk glas. De tekening is al in niet zo'n beste staat, maar tot nog toe diende dat glas als bescherming. Nu, deze week bemerkte ik dat er een hoekje van het glas gebroken is en afgebrokkeld. Wat erger is, ook de tekening eronder is beschadigd. (Hoe dat komt: géén idee). Ik denk dat we dit snel moeten oplossen, maar ik weet niet hoe. Ik ben nogal bang dat, als we het glas weghalen, de tekening meekomt. Ik heb wel een opleiding vormgeving, dus ik kan eventueel wel een nieuwe schilderij maken op basis van de bestaande, maar ik weet niet hoe daar aan te beginnen. Mijn vraag is dus: hoe bewaar ik de huidige tekening en als dat niet lukt, hoe maak ik dan een nieuwe. heeft er iemand enig idee? Of waar ik daar mee terecht kan? Alvast bedankt voor de reactie!
Groeten,
Marco
schilderij boven herenhuis
- Herman
Wellicht een belletje naar het Mauritshuis in Den Haag, waarvan ik weet dat ze een behoorlijke restauratieafdeling hebben.
Of wellicht een museum opzoeken waar ze met die techniek bekend zijn, en vragen naar de conservator. Zodra je in contact staat met die mensen is er altijd wel iemand die weet waar je een persoon kan vinden die je van advies kan dienen.
Ik zou er persoonlijk nog niet aan beginnen zonder deskundig advies. Wellicht tijdelijk afdekken met een kunststof plaatje en wat kit, zodat eht afgebrokkelde glas in ieder geval niet meer lekt.
Is er op internet niet meer te vinden over deze techniek, wellicht zelfs een adres van iemand die er beter bekend mee is?
Of wellicht een museum opzoeken waar ze met die techniek bekend zijn, en vragen naar de conservator. Zodra je in contact staat met die mensen is er altijd wel iemand die weet waar je een persoon kan vinden die je van advies kan dienen.
Ik zou er persoonlijk nog niet aan beginnen zonder deskundig advies. Wellicht tijdelijk afdekken met een kunststof plaatje en wat kit, zodat eht afgebrokkelde glas in ieder geval niet meer lekt.
Is er op internet niet meer te vinden over deze techniek, wellicht zelfs een adres van iemand die er beter bekend mee is?
Inactief account