Glazen serre zo goed mogelijk isoleren

JopDeBouwer
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Glazen serre zo goed mogelijk isoleren

Bericht door JopDeBouwer » wo jan 24, 2018 8:34 pm

Beste forumleden,

Allereerst een korte introductie: mijn naam is Jop en ik heb een grote passie voor dieren. In mijn tuin staat een mooie volière die ik heb gebouwd met behulp van vrienden, maar dat terzijde.

Binnenkort wil ik een serre laten bouwen aan mijn huis van 3 meter diep en zes breed. Het wordt geen standaard zitkamer-serre of iets dergelijks maar een tropische kas! Wij willen namenlijk twee groene leguanen erin gaan houden. We zijn nog aan het nadenken over de precieze inrichting en dergelijke, maar dit is het idee. De twee zijmuren, dus die van drie meter, worden met een dicht en goed geïsoleerd materiaal. Hier willen we een natuurlijke muur van maken door kunstrotsen te metselen. De zes meter lange zijde en het dak worden van glas, want zonlicht is natuurlijk belangrijk voor koudbloedigen. De vaste vloer wordt 30 centimeter lager dan de vloer van de woonkamer geplaatst, zodat we er een lekkere laag aarde en houtsnippers voor de beplanting. Voor de meeste problemen hebben we al oplossingen bedacht, maar er is één groot obstakel. De leguanen moeten namelijk de hele dag erbij zitten met tenminste 25°C. En nou staan serres erom bekend nogal tochtig te zijn...

Sowieso is het het idee om een profesioneel bedrijf de klus te laten klaren. Maar wat kunnen we verder doen (of opdragen aan het bedrijf) om het zo goed mogelijk geïsoleerd te maken? Ik ben heus wel bereid een beetje te stoken, maar ik moet er niet arm van worden ;)

Ik hoor het graag!

Plaats reactie