slechte badkamermuren

okidobi

slechte badkamermuren

Bericht door okidobi »

Ik heb een badkamer 1950 woning waarvan de muren erg zacht zijn
veel last van afbladderende lagen en zwarte bacterie plekken ( schimmel denk ik )
In welke volgorde ( materiaal ) pak ik dit aan? Betegelen kan ik niet dus het wordt sauzen ofzoiets .Ziet er echt slecht uit dus hoe doe ik het goed?
Ben geen echte doe het zelver maar een klusser is me te duur.
De badkamer is 1 x 2,50 dus erg klein veel werk zal het niet zijn.
Hoop ik :shock:
Wie weet raad?
julien

Bericht door julien »

Bij een oud huis zal de bepleistering waarschijnlijk leem zijn. Wij hadden dit ook overal. Zeer goed materiaal maar totaal ongeschikt in een vochtige ruimte.
Het enige wat erop zit is alles afkappen, dat kan je perfect zelf. Het is wel een heel smerig werkje. (ik spreek uit ondervinding). En nu bepleisteren met waterwerende materialen en dan betegelen.
Herman

Bericht door Herman »

Ik weet niet wat lastiger is:

netjes recht pleisteren of netjes tegelen...

Maar idd, alles moet eraf, en dat is gewoon een rotklus. Pas op dat je de achterliggende (zachte) muur niet beschadigt. Daarna met een waterbestendige stucmortel de boel netjes vlak stucen, daarna kan je tegelen, of met andere materialen afwerken. (tegelen met kleine tegels (15x15, of 20x20) is niet zo heel lastig.

Bekijk ook de vochthuishouding van de badkamer eens kritisch. Wellicht blijft er nu veel vocht hangen, en kan je een ventilator ergens in een muur, raam of plafond kwijt. Dat scheelt heel veel ellende met schimmel.
Inactief account
Jan Hendrik

Bericht door Jan Hendrik »

Je kunt voorzetwandjes plaatsen. Nadeel hiervan is wel dat je badkamer een stukje kleiner wordt. Hierna kun je wel zoneder problemen tegelen.

Zorg wel voor een goede ventilatie. Hoofdoorzaak van schimmel is onvoldoende ventilatie.
technisch adviseur lijmleverancier
julien

Bericht door julien »

Forumlid schreef:Je kunt voorzetwandjes plaatsen. Nadeel hiervan is wel dat je badkamer een stukje kleiner wordt. Hierna kun je wel zoneder problemen tegelen.

Zorg wel voor een goede ventilatie. Hoofdoorzaak van schimmel is onvoldoende ventilatie.
Dat noem ik knoeien...
Een probleem moet opgelost worden, niet vertopt.
Herman

Bericht door Herman »

Bovendien vrees ik dat in een badkamer van 1 x 2.5 meter voorzetwandjes een beetje teveel van het goede zijn...
Inactief account