Allemaal binnenmuren

Plaats reactie
John Leeuwis
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
Contacteer:

Allemaal binnenmuren

Bericht door John Leeuwis » wo nov 07, 2007 12:03 pm

Hallo mede (ver)bouwers.
Ik ben John Leeuwis en ben 49 jaren jong :?
Ben het grootste gedeelte van mijn leven met mijn hoofd bezig geweest, nu komen mijn handen aan de beurt :cry:
Ik ben een beginner pur sang in het verbouwen en al wat ermee te maken heeft.
Nu zal het er toch van moeten komen en wel om de volgende reden.

Vriendinnetje heeft een ruimte (80 m2) in een pand gehuurd (10 jaar).
Haar 80 meter ligt aan de voorzijde, aan de achterzijde (steens muur) een garage met alle geluiden van dien.
Aan de rechterzijde zit een woning vast.
de 80 m2 was voorheen een garage (2 bruggen en in de gevel 2 overhead deuren), autoshop en daarna niets meer.
Staat al jaren leeg.
De garagedeuren zijn vervangen door 2 maal een GROOT kozijn met en gemetselde kolom in het midden.
Van links naar recht over de kozijnen en kolom een stevige botonnen balk.

Nu moet de ruimte ingedeelt gaan worden.
2 behandelruimtes, hal, toilet, keukentje, wachtruimte etc.
Binnenmuren wil ik gaan zetten van ytong G5 blokken.
Hoogte ong. 3 meter.
Dakplaten erop voor de geluidsisolatie, daaronder systeemplafond.

Zie je het werk al voor je ???? :oops:
Moet in 80m2 2 praktijkruimtes incl. alles gaan realiseren. (misschien een metselcursus??)

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » wo nov 07, 2007 2:55 pm

Je bent een druk bezet man: pakkingen maken, Mondeos oplappen, vliegers verkopen, en nu nog mensen oplappen?

Goed, daar ga je dan:

-plan maken, waar komt wat. Erg belangrijk tijdens de bouw, dan kan je heel veel lastige zaken (leidingwerk) doen als alles nog zo goed als leeg is.

-strippen wat er nog uit moet, en de boel afvoeren.