Binnemuren afwerken

Plaats reactie
MikeLux
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Binnemuren afwerken

Bericht door MikeLux » zo mei 25, 2008 7:06 pm

Hallo,

Wij krijgen in september de sleutel van onze nieuwbouwwoning en gaan dna als eerste beginnen met de muren. NU zijn de buitenmuren gewoon van beton en binnenmuren cellenbeton blokken. NU willen wij ze allemaal gesaust hebben en zijn we nog niet uit over het stucwerk. Nu las ik dat fix en finish ook te gebruiken is. Onze muren moeten behangklaar opgeleverd worden dus veel oneffenheden zijn er denk ik niet op moment van oplevering. Wat raden jullie mij aan om te doen op de muren zoals voorstrijk en dan fix en finish?? Ik hoor het graag.

mvg.

Mike

Jaap
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door Jaap » di mei 27, 2008 3:06 pm

Hey Mike,

Betonnen buitenwanden bevatten inderdaad meestal ontelbare kleine gaatjes (luchtbelletjes). Niet direct een probleem bij het behangen, wel bij het overschilderen. Het is dan ook raadzaam de wanden "dicht" te zetten. Dat kan met Fix en Finisch of eventueel een kant en klaar product (bijvoorbeeld het nieuwe Alabastine product Muurglad). Gezien het feit dat beton niet echt zuigend is, maakt voorstrijken overbodig.
Bij cellenbetonblokken is het echter, voordat je deze strak gaat zetten, wel degelijk aan te raden deze goed voor te stijken met een middel om de zuiging op te heffen.
Succes met je nieuwe huis.
Groetjes,

Jaap.

MikeLux
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door MikeLux » do mei 29, 2008 10:33 pm

Bedankt voor de info Jaap.

Plaats reactie