Douche met cementgebonden stuc

Plaats reactie
jeroen66
klusser
klusser

Douche met cementgebonden stuc

Bericht door jeroen66 » ma apr 21, 2008 9:02 am

Ik ben bezig met de badkamer en loop hier toch tegen een aantal punten aan waar ik wat advies bij kan gebruiken.
De situatie is als volgt. Ik heb een hsb opbouw van de wanden (ook voor de inloopdouche). Hieroverheen wil ik plaatmateriaal die ik afwerk met cementgebonden stuc en dan vervolgens een coating eroverheen om het waterdicht te krijgen. Mijn vragen hierbij zijn:

1 Als ik de hsb wand isoleer (binnenwand tegen geluid) kan ik dit dan gewoon met steenwol doen of kan ik beter isolatie met een dampremmende folie gebruiken?

2 Wat is het beste plaatmateriaal om te gebruiken? Ik zat eerst te denken aan fermacell, alleen toen las ik hier op het forum dat je beter de groene gipsplaat kan gebruiken omdat de vezel van fermacell gaat werken door damp. Of is zo'n wedi plaat beter ?

Ijsberg
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: Douche met cementgebonden stuc

Bericht door Ijsberg » wo jun 04, 2008 6:26 pm

jeroen66 schreef:Ik ben bezig met de badkamer en loop hier toch tegen een aantal punten aan waar ik wat advies bij kan gebruiken.
De situatie is als volgt. Ik heb een hsb opbouw van de wanden (ook voor de inloopdouche). Hieroverheen wil ik plaatmateriaal die ik afwerk met cementgebonden stuc en dan vervolgens een coating eroverheen om het waterdicht te krijgen. Mijn vragen hierbij zijn:

1 Als ik de hsb wand isoleer (binnenwand tegen geluid) kan ik dit dan gewoon met steenwol doen of kan ik beter isolatie met een dampremmende folie gebruiken?

2 Wat is het beste plaatmateriaal om te gebruiken? Ik zat eerst te denken aan fermacell, alleen toen las ik hier op het forum dat je beter de groene gipsplaat kan gebruiken omdat de vezel van fermacell gaat werken door damp. Of is zo'n wedi plaat beter ?
[b

Hoi,

een Wedi of een LUX plaat is het beste!

Deze platen werken niet en als je ze verwerkt volgens de voorschriften dan maak je een perfect waterdichte badkamer.
vr groet Ijsberg[/b]

Plaats reactie