Steeds terugkerende scheuren

Plaats reactie
nijkerk28
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Steeds terugkerende scheuren

Bericht door nijkerk28 » vr jan 23, 2009 12:21 pm

Hallo,

Ook ik wil eens mijn probleem voorleggen,want wordt er zelfs moedeloos van.

Ik ben augustus 2008 hier komen wonen, een 4 kamer flat 3 hoog op de hoek.
Toen ik hier wilde behangen en dergelijke kwam ik erachter dat er scheuren in me muren zaten.Van voor tot achter..

Na onderzoek van de woningstichting en aannemer beweerden ze dat er niets mis was in me huis.
Alles nagekeken..de binnenfundering gecheckt....scheurmeter geplaatst op balkon.

Echter na een paar maanden ondertussen...hebben ze mijn naden en kieren gedicht en hebbben ze tot 2 x toe mijn muren opnieuw gestuct.Echter nu WEER komen de scheuren weer terug..

Als hun beweren dat er geen fout zit in de fundering van deze flat wat is het dan wel? De scheuren komen na mijn mening toch niet zomaar maar terug? Ja okee hier en daar mischien een KLEIN scheurtje.niet zoals nu hier terug komt..
Ze komen overal terug...daarme bedoel ik: beneden op de muur...tussen de naden...me plinten gaan los zitten..dingen die nooit gescheurd zijn scheuren opeens..

Nu komen ze echter weer kijken om te beoordelen en alles..
Snappen die mensen niet dat je na 5 maanden wel eens alles klaar wil hebben in je huis?
Want als ik dit had geweten was ik hier nooit komen wonen.

Heeft iemand dan ook maar enig idee of advies voor me?

Ik heb ook een hoop foto's van de scheuren en dergelijke..
mocht het nodig zijn ;)

Alvast bedankt voor een ieder die reageert...

Groetjes Nijkerk28

RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Re: Steeds terugkerende scheuren

Bericht door RvdB » vr jan 23, 2009 5:48 pm

Het is bij nieuwbouw en zeker daar waar kalkzandsteen (lijm) elementen worden toegepast heel normaal dat er tot ca een jaar na oplevering scheurvorming optreed. Dit komt door het zetten van materialen. Het heeft ook niet veel zin om steeds te repareren, je kunt beter een jaartje wachten en dan alles in een keer bijwerken.

Ht gaat in jouw geval dus om zetting. Als er echt zakking zou plaatsvinden dan ga je dat merken aan je ramen en deuren. Als deze niet meer openen of sluiten of beginnen te klemmen dan is de boel aan het zakken.

nijkerk28
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door nijkerk28 » za jan 24, 2009 11:02 am

Hoi,,

Ja dat snap ik ook. maar aangezien dit geen nieuwbouw is ??? :?:

RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Bericht door RvdB » za jan 24, 2009 11:14 am

dat is vreemd. Zou geen scheurvorming meer opmogen treden.

Plaats reactie