Stucen betonnen schutting

Plaats reactie
Luchtsplitser
klusser
klusser

Stucen betonnen schutting

Bericht door Luchtsplitser » wo sep 03, 2008 8:48 am

In onze tuin staat een schutting die bestaat uit betonnen palen, met daartussen betonnen elementen van 33 cm hoog en ongeveer 140cm breed. Totaal is de schutting 1.8m hoog, en een meter of 6 lang.

De constructie is prima. We willen de schutting zelf eigenlijk niet weghalen. Nu is het zo dat het aangezicht niet super is. Tussen de elementen zitten grove voegen. En hoewel het minimaal is, de elementen staan niet helemaal recht boven elkaar.
De schutting is nu met muurverf geschilderd, dit zit er overigens nog best goed op. Het bladdert niet.

Stucen van het geheel zou een prima oplossing zijn. Het liefst willen we de elementen glad afwerken.
Welk materiaal kan ik gebruiken? Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn cementmortels die uiteindelijk een schuureffect als eind resultaat hebben. Dat willen we eigenlijk niet, het mag van ons wel glad.

Welke betoncontact is ook geschikt voor buiten? De Betokontakt van Knauf is dat volgens mij niet.

Alvast bedankt!

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Stucen betonnen schutting

Bericht door Rick » wo sep 03, 2008 7:32 pm

Het is natuurlijk zo schuurwerk iets makkelijker is dan vlak stucen met een cementgebonden mortel.

Persoonlijk vind ik Rhinovak van metsger het lekkerste werken. ook glad dus...
Van de voorstrijk weet ik niet uit men hoofd
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

Plaats reactie