Afwerking douche wanden

Angelleke

Afwerking douche wanden

Bericht door Angelleke »

Hallo

Op de plaats waar de douche zal komen, zijn nu van die groene gyproc platen tegen de muur geplaatst.
Nu vraag ik me af hoe ik deze wanden het beste verder afwerk.
Kan ik deze eventueel schilderen en dan afwerken met enkele lagen vernis Zodat water geen probleem meer is.
Of moet ik werken met tegels?
Wat zijn de voor en nadelen?

mvg

Angelleke
Rick

Bericht door Rick »

Ik weet dat ze in Frankrijk vaak zo werken, maar de douchehoek zelf is dan meestal wel getegeld.

Voordeel:
staat leuk
je hoeft niet te kunnen tegelen
Nadeel:
Hoeken zijn moeilijk waterdicht te krijgen
Muren nemen altijd iets vocht op, als je ze afsluit met vernis kunnen ze niet uitwasemen en kan zich schimmelvorming achter het vernis gaan vormen
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Angelleke

Bericht door Angelleke »

Wat is dan de beste oplossing Kerdimat en dan betegelen? Of wat zou je voorstellen om dit te doen. We zouden dan zowiezo tegelen omdat het de beste oplossing is maar mag dit niet direct op de groene gyproc?

mvg

Angelleke
Rick

Bericht door Rick »

Je kan gewoon over gyporoc heen tegelen, maar wel even voorlijmen.
Dit geld ook voor schilderen trouwens.
Je zou dan alleen het douche gedeelte kunnen tegelen, en de rest van de badkamer schilderen met een laagje vernis.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Angelleke

Bericht door Angelleke »

Welke producten van lijm raad je dan aan omdat het wel moet blijven hangen een heel eind de tegels. Het is altijd maar de bedoeling geweest om de douche te betegelen.

mvg

Angelleke
Rick

Bericht door Rick »

b.v. een KH hechtdispersieprimer van schonox en de HTL pastalijm.
Afbeelding