badkamer betegelen tot plafondhoogte

Plaats reactie
henkenria
verbouwer
verbouwer

badkamer betegelen tot plafondhoogte

Bericht door henkenria » di jun 24, 2008 9:49 pm

Hoi lezers,

Ik wil mijn badkamer opnieuw gaan betegelen over bestaande tegels.
Ik heb begrepen dat dit met elastische pastalijm goed te doen is.
Alleen de bestaande tegels zitten tot ca 1.80 hoog en ik wil tot aan het plafond betegelen. Kan iemand mij zeggen hoe ik de muur boven het bestaande tegelwerk kan voorbereiden. De niet betegelde muur ligt ca 1 cm dieper dan de bestaande tegels.

groetjes
Henk

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » di jun 24, 2008 9:55 pm

Het stuk boven de tegels eerst voorstrijken me b contact en dan uitvlakken met een cementgebonden mortel zoals metzger rhinovak.
daarna kan je tegelen, vergeet niet je bestaande tegels goed te ontvetten en voor te lijmen. Dit kan ook met b contact als je dat toch al hebt.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

henkenria
verbouwer
verbouwer

Bericht door henkenria » wo jun 25, 2008 7:49 pm

Bedankt Rick,

Ik heb nog een vraag mbt het betegelen. Ik heb gehoord dat voor een amateur de wand het beste kan worden betegeld met een pastalijm van bij Eurocol of Schoenox. Krijg ik dan ruzie met Betocontact of Rhinovak,
of gaat dit goed samen??

Kan ik de vloer ook primen (hoeft niet te worden geegaliseerd)
met betocontact?

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » wo jun 25, 2008 8:03 pm

Nee die krijgen geen ruzie met elkaar, ik vind b-contact iets lekkerder tegelen omdat er zand in zit.
Natuurlijk kan jeook de KH van schonox of de 095 van Eurocoll als primer nemen, deze kan je ook voor de vloer gebruiken.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

henkenria
verbouwer
verbouwer

Bericht door henkenria » do jul 03, 2008 5:44 pm

Rick,

Ik heb geprobeerd om rhinovak te kopen, maar die is bij ons in het dorp niet te krijgen. Wel kan ik Stucmortel 500 van Beamix kopen. Is dit ook goed, of heb je andere alternatieven?
groetjes
Henk

Plaats reactie