Ik heb een groot probleem in mijn douche

Plaats reactie
actros
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Ik heb een groot probleem in mijn douche

Bericht door actros » zo okt 26, 2008 1:31 pm

:oops: ik heb een lekage in mijn douche het water sijpelt in mijn keuken , wij hebben al een nieuwe vloer gelegd en een nieuwe douche bak en de afvoerleidingen opnieuw gelijmd.
ik wil nu mijn tegels impregneren dat we er zeker van zijn dat het van de tegels afkomt die lekkage , ik wil dit laatste middel gebruiken omdat als ik over de tegels ga lijmen met nieuwe tegels wordt de docuhe kleiner en er ook niet mooier op.
mocht het impregneren niks uithalen en het lekt nog dan gaan wij denken om een nieuwe docuhe cabine te plaatsen.
wie kan mij helpen met dit probleem.....

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Ik heb een groot probleem in mijn douche

Bericht door Herman » zo okt 26, 2008 9:17 pm

Stap 1 is uitvinden waar het daadwerkelijk vandaan komt.

Kijk de volgende dingen eens na:

-douchebak incl kitnaden. Ga in de bak staan, en controleer dan de naden. Deze kunnen nog wel eens alleen open staan als er iemand instaat. Ook de sifon incl alle aansluitingen en het rubber kunnen lekken.
-de kraan. Hoofdkraan uit, kraan eraf, en rozetten eraf. Is de boel goed gekit achter de rozetten?
-hoeken van tegels. Hier hoort een kitnaad, geen voegmiddel.

Lekt de stortbak van het inbouwreservoir niet? Of een leiding die over het hoofd is gezien?
Inactief account

actros
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door actros » zo nov 02, 2008 11:22 am

:? de douchebak en de eerste 2 tegelranden zijn hellemaal vernieuwd door een erkend instalateur, wij hebben in de douch ook nog een soort uitkeping ( bankje) zitten tot die hoogte is alles vanaf de vloer nieuw.
bedankt ik ga iniedergeval eens kijken als we in de douche bak staan of de voegrand kit van de bak naar de tegels iets oprekt zou kunnen ?????????.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » zo nov 02, 2008 2:57 pm

Maak je geen zorgen, de badkamer waar ik over sprak was ook door een "erkend installateur" in elkaar geprutst... Niets is onmogelijk dus...
Inactief account

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » zo nov 02, 2008 3:09 pm

Is er kimband aangebracht in de hoeken, dus zichtbaar achter de eerste twee rijen tegels?
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

cabrio125
Meesterklusser
Meesterklusser
Contacteer:

Bericht door cabrio125 » ma nov 03, 2008 5:54 pm

Ik had laatst ook zo,n probleem, bleek de s-koppelingen niet afgekit te zijn.
De koppelingen lekten en het water sijpelde langzaam de muur in.
En kwam beneden weer in de keuken uit het plafond.
Als u een bad heeft zou ik die s-koppelingen ook controleren.
En anders de waterleidingen afpersen.

Wat ik ook eens mee gemaakt heb dat er een scheur in de voeg zat bij een wandtegel , toen liep het douche water achter de tegel langs.

Dat zitje in de muur mag u ook wel goed controleren. Waarschijlijk komt hier ook veel water op.

En ik denk dat ze het zitje en de wand gemaakt hebben van hout met gips of hydropanel (cementplaat). En het zitje is weer waarschijnlijk weer afgewerkt met tegelstrippen.
Meestal ligt de voeg tussen de strip en de tegel eruit. Voeg uitkrabben en kitten.

Plaats reactie