afwerken zwevend toilet

Forumlid

afwerken zwevend toilet

Bericht door Forumlid »

ik ga met een zwevend toilet aan de gang maar wat kan
ik nou het beste gebruiken om hem dicht te zetten zodat ik het makkelijk
kan betegelen.
en moet ik het materiaal nog speciaal behandelen voor het tegelen??????
Mikey

Bericht door Mikey »

Hoi, ik heb het thuis dicht gezet met een dubbele fermacellplaat (12mm), dit werkt geluiddempend, de tegels kunnen zo op de plaat geplakt worden
Herman

Bericht door Herman »

Ik heb het dichtgemaakt met 10mm gipsvezel, maar dit is te weinig, met als gevolg een geknapte tegel.

De tweede poging bestaat uit 18mm betonplex. Ik zie wel of dat goed gaat.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

alvast bedankt maar als iemand nog tips heeft dat hoor ik dat graag
ben benieuwd of je 18 mm plaat wel goed is ik hoor het graag op het forum
Rick

Bericht door Rick »

Het beste is het om af te werken met 18 mm Wbp oftewel watervast verlijmt multiplex.
Wij zijn hem net aan het plaatsen zie:
http://www.bouwlink.nl/forum/topic173.html

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

bedankt voor de tip rick, ga eens kijken voor wbp alleen nog 1 vraag moet je dan neem ik aan flexibele tegellijm gebruiken i.v.m het hout.
en moet je voor het tegelen nog special voorbehandelen ????

alvast bedank voor jullie reacties

wim
Rick

Bericht door Rick »

Je kan gewoon lijmen met een pastalijm zoals Bouwpasta 2000, voorbehandelen is niet nodig, maar omdat wij gegrond wbp gebruikt hebben lijm ik hem zelf voor met b-contact.
Dit is omdat de tegels anders kunnen gaan zakken.
ik hoop de wc volgende week getegeld te hebben, ik plaats de foto's dan weer in "de verbouwing van"
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

nog even een vraagje rick,

wat bedoel je precies met wbp, dan bedoel ik welk soort zijn veel verschillende watervast verlijmde multiplex platen te krijgen van 20 euro tot 120 euro wat ik zo zag.
zag plaat meranti watervast verlijmd multiplex 18 mm voor 26 euro is dit goed :?: en kan ik deze gebruiken en dan rechtstreeks op de plaat tegelen??????????????????????

ik hoop dat je me effe verder kan helpen

greetz wim