Iemand ervaring met elektrische vloerverwarming in de badkamer?
Ik ga op de bestaande balklaag een zwaluwplaatvloer aanbrengen met daarop beton totale dikte ongeveer 4 a 5 cm.
Dan wil ik de vloertegels lijmen met daartussen elketrischvloerverwarming. Tegels zijn 450 bij 450. http://www.mosa.nl/upload/tegels/Klein/216__RL4545.jpg
Kan ik over het net van de elektrische heen lijmen of moet ik er eerst egalien over heen doe voordat ik ga lijmen.
Ik maak dus een douche hoek, dus geen douchbak, met een drain. Ik kan onder de tegels van de douchehoek ook verwarming leggen, iemand ervaring hier mee?
Verder ga ik alleen de wanden van de douchehoek tegelen met dezelfde vloertegel. Rondom doe ik wel een plint van 100mm ook weet met de vloertegel. De rest van de wand word glad en geschilderd.
Natuurlijk breng ik een kim aan in de hoeken zowel staan als liggend
Iemand misschien nog tips om rekening mee te houden?
badkamer
- Rick
Hoi Michel,
Als niet ervaren tegelzetter zou ik eerst egaliseren, je kan prima over de netten van de vloerverwarming heen tegelen maar je hebt daar een grove kam voor nodig (1 cm) wat toch wel vrij moeilijk is als het je dagelijks werk niet is.
Wat betreft de kimband.
Als je de muren gaat sausen, eerst het kimband en dan dn overpleisteren. Als je hem een keer of 3,4 goed afmest smeer je alle porien dicht en krijg je goed watervast stucwerk.
Als niet ervaren tegelzetter zou ik eerst egaliseren, je kan prima over de netten van de vloerverwarming heen tegelen maar je hebt daar een grove kam voor nodig (1 cm) wat toch wel vrij moeilijk is als het je dagelijks werk niet is.
Wat betreft de kimband.
Als je de muren gaat sausen, eerst het kimband en dan dn overpleisteren. Als je hem een keer of 3,4 goed afmest smeer je alle porien dicht en krijg je goed watervast stucwerk.