Ik heb van 18 mm watervast multiplex een wandje gemaakt bij mijn bad, waarin we ook douchen. Deze getegeld met mozaiek 2x2cm, verlijmd met tegellijm geschikt voor absorberende ondergrond en afgevoegd met Eurocol WD flexibele voeg(wit). Na ca 2 weken kwam de eerste scheur in een voeg(welke ik meteen heb uitgekrapt en opnieuw gevoegd) en nu, na een week of 4 barsten er diverse voegen en verkleuren er voegen van binnenuit(deze worden bruin).
Kan iemand mij vertellen wat ik hier nu nog aan kan doen?
Alvast bedankt.
een wanhopige klusser.....
Scheurende voegen badkamer
- Forumlid
Rick, bedankt voor je reactie.
De voeg laat zich niet makkelijk inkrassen, hij is erg hard. Wel heb ik ontdekt dat er vocht onder het bad(en dus achter het multiplex) aanwezig is door een lekkage...De lekkage is ondertussen opgelost en met een ventilatie-opening onder het bad ben ik dit aan het drogen. Dit lijkt een aannemelijke oorzaak van al het leed. Hoe denk jij hierover?
De voeg laat zich niet makkelijk inkrassen, hij is erg hard. Wel heb ik ontdekt dat er vocht onder het bad(en dus achter het multiplex) aanwezig is door een lekkage...De lekkage is ondertussen opgelost en met een ventilatie-opening onder het bad ben ik dit aan het drogen. Dit lijkt een aannemelijke oorzaak van al het leed. Hoe denk jij hierover?
- Rick
Een lekkage was eigenlijk mijn tweede gedachte, maar omdat het net na het voegen gebeurde dacht ik aan een verbrande voeg.
Het wbp kan inderdaad door het vocht gaan werken en hierdoor kunnen de voegen scheuren. en vocht zorgt voor de verkleurde voegen.
tegenwoordig is er een soort paneel in markt van harde isolatie met een harde toplaag. deze isoleert het bad en werkt niet niet
Het wbp kan inderdaad door het vocht gaan werken en hierdoor kunnen de voegen scheuren. en vocht zorgt voor de verkleurde voegen.
tegenwoordig is er een soort paneel in markt van harde isolatie met een harde toplaag. deze isoleert het bad en werkt niet niet
- Forumlid