Beste medeklussers , bouwgenoten,
Het tegelen in mijn badkamer is klaar en ben nu aan het voegen.
Witte tegels (33x25) met donkere voeg.
Lukt allemaal goed en mooi. Echter:
Bij sommige tegels lijkt de glazuur hier en daar gebarsten te zijn waardoor er nu door het donkere voegmiddel hele fijne haarlijntjes te zien zijn.
Zonder het voegmiddel is er echt niets aan de andere nog niet gevoegde oppervlakken te zien. Het zijn dus ook minimale haarscheurtjes.
Weet iemand of dat nog met een speciaal middel weer weg te poetsen is?
Bleekmiddel?
Het is bij een enkele tegel tot nu toe maar het zou mooier zijn zonder. En alleen die tegels vervangen is geen optie nee, dat zou bijna niet te doen zijn met dit soort wanden.
Advies op korte termijn is zeker welkom!
Spoed! Voegmiddel in glazuur
- Herman
- Max1966
Vandaag een tweede stuk gedaan , geen barsten,geen haarlijntjes.
Ik denk dat ik weet hoe de barstjes zijn onstaan. Sommige tegels heb ik tijdens het lijmen gecorrigeerd en wat naar voren getrokken. Gezien de lijm enorm aan de tegels zoog was dat best even kracht zetten.
Ik denk dat toen de glazuur krak zei. Er was niets te zien totdat het zwarte voegmiddel er in trok.
Hopelijk blijft het bij slechts een paar......
Ik denk dat ik weet hoe de barstjes zijn onstaan. Sommige tegels heb ik tijdens het lijmen gecorrigeerd en wat naar voren getrokken. Gezien de lijm enorm aan de tegels zoog was dat best even kracht zetten.
Ik denk dat toen de glazuur krak zei. Er was niets te zien totdat het zwarte voegmiddel er in trok.
Hopelijk blijft het bij slechts een paar......
- F.L.Langenberg