Tegelprobleem douche

rdolen

Tegelprobleem douche

Bericht door rdolen »

Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe douche gemaakt. Volgorde:
buitenmuur(steens), tengels, isolatie ertussen, dampwerende folie, groene gipsplaat, wandtegels, douchewand.

Het viel me op dat de voegen barstjes gingen vertonen en donkerder werden.
Na verloop van tijd ging mijn douche een beetje lekken.

Ik dacht dat het de voegen waren, dus wilde die gaan repareren.
Als snel bleek dat het veel erger was, een tegel zat los, en later bleek dat de gipsplaat achter de tegels helemaal verrot was. :twisted:
Ik heb nu de tegels eraf gehaald, de gipsplaat was niet nodig, die viel sowieso uit elkaar.
De folie erachter is nog in orde.

Maar toch, wat heb ik fout gedaan, dat dit zo kon gebeuren?

Ik wil dezelfde fout niet nog eens maken. :D

Heeft iemand een tip?
Herman

Re: Tegelprobleem douche

Bericht door Herman »

De gipsplaat heeft opgesloten gezeten tussen dampdichte folie enerzijds, en dampdichte tegel anderzijds. De voegen laten een minimale hoeveelheid water door, waardoor de gipsplaat nat is geworden. Ik zou de folie verwijderen, en dan de boel weer opbouwen.
Inactief account
rdolen

Bericht door rdolen »

Forumlid schreef:De gipsplaat heeft opgesloten gezeten tussen dampdichte folie enerzijds, en dampdichte tegel anderzijds. De voegen laten een minimale hoeveelheid water door, waardoor de gipsplaat nat is geworden. Ik zou de folie verwijderen, en dan de boel weer opbouwen.
Dank je wel voor je reactie.

Achter de folie zit glaswolisolatie. (Met zo'n aluminium kant). Kan ik dat gewoon laten zitten, of moet dat ook weg? Wat met de tegels die in het "droge"gedeelte van de badkamer zitten. Kan ik die gewoon laten zitten op de folie?
ivonijs

Bericht door ivonijs »

dag , op de gyproc plaat moet een waterdichte doek ( kerdi ) of een soortgelijke pasta geplaatst worden en danpas de tegels