Beste medeklussers,
Ik heb een probleem met het voegen van tegelwerk. Als de voeg is opgedroogd is hij niet helemaal wit, meer beige. En ik vind 'm ook niet zo mooi glad.
Ik heb meerdere methodes toegepast voor het schoonmaken van het tegelwerk; direct na het aanbrenegen afnemen met een vochtige (uitgeknepen) spons resulteerde in een beige voeg. Ik denk dat de zandkorrels die in het voegsel zitten bloot kwamen te liggen en zorgden voor de beige kleur.
De tweede methode was dat ik wachtte tot dat de voeg redelijk droog was en dan het overtollige voegsel met een soort schuurspons verwijderen. Dit werkte beter maar de laatste keer is het voegsel weer beige geworden en ik ben een beetje ten einde raad.
Het voegsel is gewoon van een gerennomeerd merk en kost 45 euro de 25 kg. Het is dus geen 'te' goedkope troep. Het is voegsel voor badkamers en zwembaden dus daar kan het ook niet aan liggen. Het ligt ook niet aan een misproductie want ik heb meerdere van deze zakken gebruikt gedurende een jaar (en dus ook verspreid gekocht). Ik hou de instructies aan die op de verpakking staan en toch wil het niet werken. Wie weet er een oplossing?
Ik doe waarschijnlijk iets fout maar weet niet wat.
Bedankt voor het meedenken,
Michiel
Witte voeg tegelwerk is niet wit
- Jorick