Tegelvloer in nieuwbouwhuis

Plaats reactie
Kees70
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Tegelvloer in nieuwbouwhuis

Bericht door Kees70 » wo jun 08, 2011 8:25 am

Ik wil een tegelvloer van 60x60 tegels in een nieuwbouwhuis laten leggen. Totaal ca. 95 m2. De ondergrond is een cementdekvloer. Het huis is nog in aanbouw, dus de ondervloer is nu nog niet te beoordelen. Bij de ene tegelwinkel zeggen ze dat de vloer waarschijnlijk geëgaliseerd moet worden, bij een andere dat ze het meestal vermetselen, en bij een derde dat je het gewoon direct kunt lijmen. In de totaalprijs scheelt dat allemaal nogal wat.
Wat zijn jullie ervaringen? Waar kan ik vanuit gaan?

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Tegelvloer in nieuwbouwhuis

Bericht door Rick » wo jun 08, 2011 11:00 am

Het uiteindelijke resultaat zal moeten voldoen aan de normen, hoe een bedrijf dat bereikt is in principe niet van belang. Dus zou voor de goedkoopste gaan.
Mijn ervaring is dat een goede tegelzetter met een dikbed lijm een over dekvloer in de nieuwbouw makkelijk moet kunnen lijmen.
Wat je wel kan doe is kijken of de bouwer de dekvloer kan laten vervallen en dan de tegels in de specie leggen.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

Tegelzetter
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door Tegelzetter » za jun 11, 2011 12:08 pm

Als de aannemer de dekvloer volgens de normen heeft aangebracht kunnen tegels 60x60
verlijmd worden met een goed eindresultaat. Is de dekvloer niet al te best kan er dikbedlijm gebruikt worden waarmee onvlakheden tot wel 10-15 mm opgevangen kunnen worden. Hou er dan wel rekening mee dat het leggen wat arbeidsintensiver is en de tegelzetter dus iets langer bezig is. Kreten als ga voor de goedkoopste zetten niet veel zoden aan de dijk. Ik zou zeggen: ga voor de beste. Prijzen van legloon liggen niet zo ver uit elkaar.

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » za jun 11, 2011 12:13 pm

Met de goedkoopste bedoel ik er worden drie opties aangeboden met drie prijzen die nogal uit elkaar liggen, egaliseren, specie en lijmen. Met de goedkoopste bedoel ik de lijmvloer. De prijzen van lijmen onlopen elkaar idd niet zo dus ga dan voor de beste ;-)
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

Plaats reactie