Douchevloer

Forumlid

Douchevloer

Bericht door Forumlid »

HELP!
Ik heb een huis gekocht en er moet natuurlijk het een en ander aan gebeuren. Zo kwamen we ook bij de badkamer. Daar kwamen we er achter dat er een lek bij de douchekraan zat. Alles was met gipsblokken (Gibo?) opgebouwd. De hele muur was door en door nat. Deze muur hebben we eruit gehaald en we gaan met Yton of gibo weer ene nieuwe muur bouwen.

In de vloer van de douchecabine (60mm beton met daaronder zand) zaten ook scheuren in, dus hebben we deze ook verwijderd. Hieronder zit de hoofdafvoer van het toilet (bovenkant pijp 160mm). De instap van de kabine zit een muurtje van 200mm.
Nu is mijn vraag: Hoe maak ik een nieuwe douchevloer? De een raad aan om het gat vol te storten met cement/beton en hier overheen tegelen. de ander raad dat af ivm eventuele lekkages waar later nooit meer bij te komen is. Deze zeggen weer: het gat met rachels afwerken en een houten plaat erop leggen (bekleed met polyester of iets dergelijks) en deze gebruiken als douchevloer. Als put in beide gevallen een goot van RVS gebruiken.

Zijn er nog meer suggesties of tips? IK WEET HET EVEN NIET MEER!
Rick

Bericht door Rick »

Hoi remco,

Je moet er zeker van zijn dat alle lekkage's verholpen zijn, maar een houten douchevloer timmeren raad ik ten zeerste af.
Hiermee ga je je allerlei problemen op de hals halen.
Als de afvoer lekdicht is dichtstorten met zand en de toplaag (5 cm) met zandcement.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Ik heb een hele platte douchebak gevonden. deze ga ik tussen de wanden op gibo blokken plaatsen. Als het goed is moet dat lukken.
Forumlid

douchebak

Bericht door Forumlid »

Remco ik heb hetzelfde probleem. Hier op forum gelezen over dit waterdichte voegen en zo. Ik zou hierzelf voor de zekerheid een vijverfolie bij willen plaatsen.

Wat ik mij nu afvraag is hoe we de afvoer nu best aanpakken. Alles laten aflopen naar één hoekpunt? Hoe wordt de sifon best voorzien? Dat is voor mij grootste probleem; kan ik deze zelf maken? De kleinste die ik in handel vind is 10 cm hoog. Zijn er merken met een compacter model?
julien

Bericht door julien »

In onze inloopdouche hebben we een chifon van ongeveer 10cm hoog, denk eraan hoe fijner je gaat hoe groter het risico op verstopping!
Forumlid

Bericht door Forumlid »

www.aquaberg.nl heeft hele lage putjes. (o.a. 75mm)