Douchevloer verkeerd gedaan?

Agnes

Douchevloer verkeerd gedaan?

Bericht door Agnes »

We waren onze douche bak zo zat het lekte en het maakte veel herrie dus wij dachten we gaan het betegelen.

Dus wat hebben we gedaan.
Douchebak eruit, nu blijkt dat de hele vloer met beton gestort is.
Nieuw putje gekocht (de laagste die we konden vinden)
We konden het putje niet zo diep weg leggen maar er zat hoogte verschil in. (niet veel)
Ik las nu op het forum dat er toch lagere zijn :cry:
De nieuwe leiding aangesloten en beton gestort tegels er overheen en klaar?

Niet dus het water loopt nauwelijks weg Het scheeld wel als je het dekseltje eraf haald maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Nu wilde we nog een glazen wand eromheen bouwen maar nu ben ik ban dat er ook daar langs zal lopen.

Wat is er verkeert gegaan?

ps mijn man vind het een uitdaging om het zelf te doen maar ik vind het maar een eng idee. toen ik het erin zag liggen dacht ik valt niet tegen maar nu......
Groetjes Agnes
Agnes

Bericht door Agnes »

hier wat foto's ik hoop dat het wat duidelijk maakt.
Afbeelding
Afbeelding
Bij deze hoek ligt de tegel iets hoger doordat de afvoer daar hoog begint hij kan niet zakken omdat de rest vd vloer gestort is.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ps: kunnen we door alle tegels te wassen met het nieuwe voegmiddel de tegels allemaal licht krijgen?
Afbeelding
Groetjes Agnes
Herman

Bericht door Herman »

Over die tegelvoegen:

Neem een kopje met dikke bleek, en een penseel. Strijk de voegen ermee in. Urrtje laten zitten, en afspoelen. Dit scheelt zomaar 80% van de verkleuring.

Over het water wat slecht wegloopt: Ik mag wel hopen dat de tegels allemaal afschot hebben naar het putje toe? Water loopt niet vanzelf omhoog...
Inactief account
Rick

Bericht door Rick »

Als je zonder douchebak werkt moet je 1,5 cm per m1 afschot houden, ter plaatse van de douchehoek wel 2,5.

Dit bereik je niet met het doucheputje op deze plek. Ook is het met een tegel van 20x20 zeer moeilijk voor een doe het zelver. Je moet dan het putje goed op tegelmaat hebben en de tegels t.p.v. het putje diagonaal doorsnijden om voldoende afschot te krijgen. je werkt makkelijker met een 10x10 tegel maar wel in de specie, met lijm krijg ook niet genoeg afschot.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Agnes

Bericht door Agnes »

Neem een kopje met dikke bleek, en een penseel. Strijk de voegen ermee in. Urrtje laten zitten, en afspoelen. Dit scheelt zomaar 80% van de verkleuring.

Over de voegen. ze zijn verschillend van kleur maar niet echt alleen door verkeleuring.
De oude tegels zijn met een ander voegmiddel gevoegd vandaar het kleurverschil. Ik zal het toch proberen maar ik betwijvel of ik daarmee het kleurverschil ophef. Slechter wordt het er niet van :lol: .
Over het water wat slecht wegloopt: Ik mag wel hopen dat de tegels allemaal afschot hebben naar het putje toe? Water loopt niet vanzelf omhoog...
Afschot? Die term ken ik niet maar jullie bedoelen aflopen denk ik.
Toch? :oops:

Ik denk dat het niet genoeg afschot heeft als ik jullie zo hoor maar omhoog loopt het ook niet het verdeeld zich alleen over de badkamer omdat het niet snel genoeg wegloopt Denk ik :oops:
Groetjes Agnes
Agnes

Bericht door Agnes »

Oke dit is dun niet meer op te lossen als ik jullie begrijp.
Vijn he die doe het zelfvers die eigenlijk niet goed weten hoe.

GRRRRR

Bedankt voor de info. Het was erg duidelijk ik wou dat ik dit forum eerder had gevonden.

En nu bedenken hoe verder
Groetjes Agnes
Rick

Bericht door Rick »

Wat wij wel eens doen is de rest van de douche een tegel hoger leggen, op deze manier heb je een met 1 tegel verdiepte douchebak, het water loopt dan niet de badkamer meer in, maar ter plaatse van de douche blijf je het probleem houden,

:wink: trekkertje derbij leggen
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
muurman

Bericht door muurman »

het water loopt nauwelijks weg Het scheeld wel als je het dekseltje eraf haald
Dan ik het toch geen probleem van te weinig afschot ( aflopen ) ? Maar eerder van een slechte afvoer.
Agnes

Bericht door Agnes »

We douchen nu al een hele tijd in het bad.
We moeten het nog steeds oplossen.

Nu denken we er aan om een muurtje te plaatsen (soort douchebak) en daarop een douchecabine.

Wie heeft er nog meer ideeen??
Wat wij wel eens doen is de rest van de douche een tegel hoger leggen, op deze manier heb je een met 1 tegel verdiepte douchebak, het water loopt dan niet de badkamer meer in, maar ter plaatse van de douche blijf je het probleem houden,

trekkertje derbij leggen
Dit idee trekt ook maar we zijn bang dat het dan nog niet snel genoeg weg is en dus de douche uitloopt.
Groetjes Agnes
dave gsx600f

Bericht door dave gsx600f »

Het probleem van het slecht weg lopen van het water ligt hem in het verkeerd aflopen van de afvoer in de vloer. Of in de aansluiting. Ik zie op de foto dat er water in het middelste gat blijft staan. (deze hoort leeg te zijn) water in de buitenste is normaal (stank afsluiter)

Het is dus nu het geval dat de aansluiting van het putje lager ligt dan waar het de hoofdafvoer in gaat. hoerdoor loopt het water dus slecht weg.
Het putje zou dus weer omhoog moeten of de helevloer open en de afvoer goed gaan leggen(is alleen optie als je echt de hele badkamer gaat doen)

Beste optie hier is denk de hele vloer verhogen waar douche sel/wand komt wanden dan net op de randen zetten en netjes alles af kitten.
Manus

Bericht door Manus »

Ik vermoed inderdaad dat Dave gelijk heeft.
Het probleem zit in de afvoer.
Of het putje zit te laag t.o.v de afvoerpijp, of er is iets anders met de afvoerpijp mis (misschien verstopt geraakt doordat er tijdens het klussen troep in gevallen is ?).
Je zou eerst nog even kunnen testen of je de afvoerpijp door kan steken.
Anders moet het putje omhoog, en de vloer dus ook.
Of mogelijk kan je de afvoerpijp iets verleggen als je daarbij kan komen. (wellicht via de naastliggende kamer, ligt eraan hoe de balken lopen).