Granietenvloer over travertin

vant

Granietenvloer over travertin

Bericht door vant »

Hallo,

Wij zijn van plan om een nieuwe granietenvloer te leggen. Op het ogenblik ligt er een travertinvloer met daaronder vloerverwarming (gebeugeld).
Omdat we bang zijn de vloerverwarming te beschadigen zouden we het liefst de granietenvloer erover heen leggen (hoogte geen probleem).
Kan dit of leidt het tot veel warmteverlies. Mijns inzien als de vloer warm is, is ie warm. Het duurt hooguit misschien wat langer.
Of moeten we door de zure appel heen en de bestaande vloer (laten) verwijderen. Zijn er granietboeren die leggen maar ook verwijderen? Geven zij dan ook garantie voor mijn vloerverwarming. HELP!!!!!
Herman

Bericht door Herman »

Geen een sloper geeft garantie op je vloerverwarming. Raken is raken, en dan ben je weer een lekker tijdje bezig de boel te herstellen.

Maar geen nood, zolang de tegels goed vast zitten, en niet ongelijk, kan je er prima overheen. Idd is de massa die verwarmd moet worden meer, dus wellicht duur het wat langer voor het op temperatuur is. Energie gaat echter niet verloren (natuurkunde: wet van behoud van energie) dus van verlies is geen sprake.

Wel is het zaak dat de onderkant van de vloer natuurlijk goed geisoleerd is.

Wellicht moet de travertin wel opgeruwd worden, maar daarbij loopt je vloerverwarming geen gevaar.
Inactief account
vant

Bericht door vant »

Herman, bedankt voor het advies, ik laat de vloer lekker liggen.

vant
Herman

Bericht door Herman »

Tsja, en ik zou wel graag een travertin vloer willen...

Zo zie je, smaken verschillen.

rest me nog je veel plezier te wensen met de nieuwe vloer. Plaats eens een foto als de vloer er ligt! Ik ben wel benieuwd.
Inactief account