Ik ben samen met vriend (prof.klusser) de badkamer aan het renoveren.
Nu hebben we de douchehoek reeds met tegels beplakt, zodanig dat het water naar de drain loopt.
Logische afwatering dus.
Mijn vraag is wat doe ik straks met de enorme kier van 1,5 cm aan één kant (door het afschot) als mijn glazen douchewand word geplaatst?
Inloopdouche en afschot
- Manus
- Jan F.
- dave gsx600f
Waar zit het putje? zit deze vlak bij de muur en bij de wand van de nog te plaatsen douche wand? Zelf plaats ik putje zo veel mogenlijk in de hoek van twee bestaande muren. zo een 15 cm van elke muur. zo heb je geen last van staan op de put en je kan de tegels van alle kanten geleidelijk laten af laten lopen. Waar de douche wanden komen te staan kan je dan gewoon recht maken.
Voordeel is hier ook van dat het water nooit naar de deur loopt.
(soms lastig als je ronde deuren hebt met alleen rubber en geen profiel)
Over het algemeen zijn douch deuren wel wat aan te passen. echter verschillt dit per soort hoeveel dat is. somige deuren hebben dan de neiging om zelf te draaien als ze scheef staan.
Over het algemeen zijn douch deuren wel wat aan te passen. echter verschillt dit per soort hoeveel dat is. somige deuren hebben dan de neiging om zelf te draaien als ze scheef staan.
- Jan F.
Heb gen putje maar een langwerpige drain die inderdaad vlak bij de wanden zit.Forumlid schreef:Waar zit het putje? zit deze vlak bij de muur en bij de wand van de nog te plaatsen douche wand? Zelf plaats ik putje zo veel mogenlijk in de hoek van twee bestaande muren. zo een 15 cm van elke muur. zo heb je geen last van staan op de put en je kan de tegels van alle kanten geleidelijk laten af laten lopen. Waar de douche wanden komen te staan kan je dan gewoon recht maken.
De inloopdouche heeft geen deur maar vaste glaswand die in een halve cirkel naar binnen loopt. zie: novellini.com (type walk king 1)
Dat maakt het er niet eenvoudiger op.
Hoogteverschil douchevloer is ca. 1cm.