Stenen vloer (met verwarming) past niet?????!

japperr

Stenen vloer (met verwarming) past niet?????!

Bericht door japperr »

Goede middag forum bezoekers,

Mijn ouders hebben besloten de beneden verdieping te laten verbouwen.
Er zat een oude plavuizen vloer in welke eruit is gehaald door de aannemer.
Deze aannemer heeft enkele weken hiervoor gaten geboord op te kijken of er genoeg ruimte was om een nieuwe stenen vloer te plaatsen met vloerverwarming als hoofd verwarming. Er zijn op enkele plaatsen diverse gaten geboord om de diepte op te meten. Dit is allemaal positief gegaan en een vloerverwarming moest geen probleem zijn.
Er zijn diverse aanpassingen gedaan alvorens de oude vloer werd verwijderd. Zo zijn de radiatoren de schroothoop opgegaan en zijn alle verwarmingsbuizen verplaatst en vervangen zodat de vloerverwarming erin kan worden gelegd.
Nadat alle voorbereidingen zijn getroffen was het de beurt aan de aannemer om de oude vloer te verwijderen. Nadat de vloer er bijna uit was kwam de aannemer erachter dat in de woonkamervloer een bult zit. Door deze bult is het dus niet mogelijk om een vloerverwarming aan te leggen.
De vloer zou anders te hoog worden in combinatie met de keuken, deuren enz.
Een onvoorziende omstandigheid. Maar is dit wel zo. Had de aannemer niet meer meetpunten moeten boren? En wie is hiervoor aansprakenlijk?

Mvg Japperr
Herman

Bericht door Herman »

3 opties:

-1. bult wegfrezen
-2. alles ophogen tot boven de bult
-2 1/2. combinatie van de 2 hierboven
-3. Alle radiatoren weer terugplaatsen

Deuren hoeven niet een enorm probleem te zijn, keuken kan een probleem zijn. Een dikker blad op de keuken kan e.e.a. oplossen.
Inactief account
RvdB

Bericht door RvdB »

Lijkt me dat de aannemer niet aansprakelijk gesteld kan worden. Hij heeft immers diverse boringen gemaakt die wel goed bleken te zijn. Een bult in de vloer moet je maar net tegen komen.

Wat ook nog een oplossing is:

Indien het een ouder woonhuis is (jaren 60) kan het zijn dat er geen isolatie onder de vloer zit. Dan kun je er voor kiezen de hele vloer eruit te halen en een nieuwe met isolatie terug te maken. Hangen wel weer kosten aan natuurlijk.
japperr

Bericht door japperr »

Goede morgen,

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Het gaat om een huis uit 1982. Na nog een dag breken is de conclusie dat de vloerverwarming er niet in past. Anders komen we echt in de problemen met de keuken. Een ander blad is niet echt een optie omdat dit natuurlijk ook weer extra kosten met zich meebrengt.

Voor wat betreft de “aansprakelijkheidâ€
Herman

Bericht door Herman »

Tsja, radiatoren zijn er in alle soorten en maten. Dat is erg persoonlijk. Je hebt ze voor de wand, voor de vloer, in de vloer. Luchtverwarming is ook nog een optie.

Overigens, bij Boels:

Bouchardeermachine:
Machine voor het opruwen en reduceren
van niveauverschillen in betonvloeren.
Tevens geschikt voor het verwijderen
van oude lagen en gemorste specie.

Vloerenfrees:
Freesmachines voor het schoonmaken, opruwen en reduceren van
niveauverschillen in beton en asfalt. Tevens geschikt voor het verwijderen
van oude oppervlaktelagen, zoals epoxyhars en verf in spuitcabines.

Toegegeven, het is geen leuke job (lawaai, trillingen en stof) maar als je daarmee die bult kan verwijderen...
Inactief account
Rick

Bericht door Rick »

Ik weet zeker dat de vloerenfrees van Janssen en Kropp gewoon in beton kan frezen. je hebt dan een klein stukje (t.p.v. de buld) ingefreesd en de rest niet.
Wat een onzin zeg "er kan niks met de beton gedaan worden" zelfs met een haakse slijper en een kango kom je een heel end, en al helemaal met de maschine's door Herman hierboven genoemd.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Herman

Bericht door Herman »

Het zijn de eerste machines die ik vond, bij de eerste verhuurder die me te binnen schoot... Wellicht zijn er nog wel betere machines.

Zoals ik al zei: leuk werk is het niet, en het zal wat handigheid vereisen. Niet iets waar iedereen zin in heeft (en dat blijkt...)

Maar het lijkt me constructietechnisch sterk dat je geen 3cm tijdelijk kan weghalen, vloerverwarming aanbrengen, en die paar cm weer teruggieten met beton/cement, en tegels erover.
Inactief account