Trespa geschikt als ondervloer voor marmeren tegelvloer?

Frans

Trespa geschikt als ondervloer voor marmeren tegelvloer?

Bericht door Frans »

Ik wil een marmeren tegelvloer leggen op een bestaande houten werkvloer. Om ruimte te besparen heeft men mij aangeraden Trespa platen gebruiken om de houten vloer te egaliseren en als ondervloer om de marmeren tegelvloer op te lijmen. Heeft iemand ervaring met het gebruik van Trespa als ondervloer of kan iemand mij adviseren of Trespa op deze manier kan worden toegepast?
Frans

Re: Trespa geschikt als ondervloer voor marmeren tegelvloer?

Bericht door Frans »

Forumlid schreef:Ik wil een marmeren tegelvloer leggen op een bestaande houten werkvloer. Om ruimte te besparen heeft men mij aangeraden Trespa platen gebruiken om de houten vloer te egaliseren en als ondervloer om de marmeren tegelvloer op te lijmen. Heeft iemand ervaring met het gebruik van Trespa als ondervloer of kan iemand mij adviseren of Trespa op deze manier kan worden toegepast?

Wij adviseren u niet de Trespa te gebruiken voor ondervloer dit om het volgende:
Ten eerste erg duur voor een ondergrond, ten tweede Trespa is vochtgevoelig dus rekening met werking van 2.5. mm/m
Dus negatief advies want Trespa als ondergrond kan gaan werken waardoor de marmeren tegels los laten.

Trespa International
Herman

Bericht door Herman »

Ik was er al bang voor, alhoewel ik het niet zeker wist, en daarom niet gereageerd heb.

Het mooiste is de vloerplanken verwijderen (kijk eerst of je muren op de balken staan, in dat geval voorzichtig zijn) en met zwaluwstaartplaat en beton een nieuw vloertje maken.

Anders op de huidige vloer 2x 12mm (minimaal) multiplex schroeven (om de 10cm een schroef...) en daarop tegelen.
Inactief account