vloer op afschot

joostben

vloer op afschot

Bericht door joostben »

Ik wil in de badkamer een nieuwe vloer en inloopdouche maken. Ga 60x60 vloertegels gebruiken en wil daaop een gebogen glazen douchewand plaatsen. met bij de ingang een douchegoot.
Is het nu noodzakelijk in de doucheruimte afschot te hebben. Het is moeilijk om de zeer harde tegels rond af te korten om deze in de doucheruimte op afschot te kunnen leggen.
Als ik ook buiten de doucheruimte de tegels op afschot leg sluit de douchewand nl niet meer aan op de vloer.

Heeft iemand een advies?
Tegelzetter

Re: vloer op afschot

Bericht door Tegelzetter »

Forumlid schreef:Ik wil in de badkamer een nieuwe vloer en inloopdouche maken. Ga 60x60 vloertegels gebruiken en wil daaop een gebogen glazen douchewand plaatsen. met bij de ingang een douchegoot.
Is het nu noodzakelijk in de doucheruimte afschot te hebben. Het is moeilijk om de zeer harde tegels rond af te korten om deze in de doucheruimte op afschot te kunnen leggen.
Als ik ook buiten de doucheruimte de tegels op afschot leg sluit de douchewand nl niet meer aan op de vloer.

Heeft iemand een advies?

Advies is om de drain / douchegoot tegen de wand te plaatsen. Vanaf de ingang kan je dan afschot aanbrengen naar de douchegoot. Het verloop / hoogteverschil met de tegels buiten de douche kan je dan maskeren door daar precies de douchewand te plaatsen. Een douchegoot bij de ingang zal problemen geven.