Vloer leggen
- Forumlid
Vloer leggen
Kan ik stenen vloer op een houten ondergrond leggen, en zo ja, hoe moet ik dan te werk gaan?
- Rick
Re: Vloer leggen
Als je bedoelt plavuizen dan is het antwoord JA.Forumlid schreef:Kan ik stenen vloer op een houten ondergrond leggen, en zo ja, hoe moet ik dan te werk gaan?
Je gaat dan alsvolgt te werk Paul.
Je moet ervoor zorgen dat je een goede ondergrond creert. Dit doe je door middel van een spaanplaat vloer over de houten vloer te leggen.
Probeer de platen zo groot mogelijk te houden het liefst 122*244. Schroef de plaat vast in een raster van 15 cm. Dus de onderlinge afstand tussen de schroeven is nooit meer als 15 cm.
Om de plavuizen te leggen gebruik je een flexibele vloerlijm zoals shonox sk. Voeg de plavuizen ook af met een flexibele voeg zoal eurocoll speciaal voegenmortel
Dan is er niets aan de hand.
Rick
- Herman
Nog 2 tips die ik tegenkwam:
Platen diagonaal leggen
1 cm naad tussen de platen houden
2 lagen van 12mm (met de naden verspringend) werkt beter dan 1x 18mm
Schroef ze...
-zelf heb ik tegels direct op de houten planken, en dat werkt dus niet. Nu is het:
a. 20 jaar geleden gedaan, en niet door mij en
b. rijp voor totale renovatie, wat dan ook binnen een half jaar gaat gebeuren, dus erg druk maak ik me er niet om...
Platen diagonaal leggen
1 cm naad tussen de platen houden
2 lagen van 12mm (met de naden verspringend) werkt beter dan 1x 18mm
Schroef ze...
-zelf heb ik tegels direct op de houten planken, en dat werkt dus niet. Nu is het:
a. 20 jaar geleden gedaan, en niet door mij en
b. rijp voor totale renovatie, wat dan ook binnen een half jaar gaat gebeuren, dus erg druk maak ik me er niet om...
- Rick
- Forumlid
Forumlid schreef:Als je bedoelt plavuizen dan is het antwoord JA.Forumlid schreef:Kan ik stenen vloer op een houten ondergrond leggen, en zo ja, hoe moet ik dan te werk gaan?
Je gaat dan alsvolgt te werk Paul.
Je moet ervoor zorgen dat je een goede ondergrond creert. Dit doe je door middel van een spaanplaat vloer over de houten vloer te leggen.
Probeer de platen zo groot mogelijk te houden het liefst 122*244. Schroef de plaat vast in een raster van 15 cm. Dus de onderlinge afstand tussen de schroeven is nooit meer als 15 cm.
Om de plavuizen te leggen gebruik je een flexibele vloerlijm zoals shonox sk. Voeg de plavuizen ook af met een flexibele voeg zoal eurocoll speciaal voegenmortel
Dan is er niets aan de hand.
Rick
- richardrenes
Ik raad je aan om esterichplaten te nemen (zie google) op houten planken, alvorens plavuizen te leggen!