We komen er niet uit. Welke vloer voor de bovenverdieping. We willen voor de boven verdieping overal eenzelfde vloer, 4 slaapkamers en een grote moderne overloop. Totaal 160M2. Mijn voorkeur gaat naar grijze tegels, mat of glans. mijn vrouw vindt dat een te kille uitstraling. Zij kiest voor kurk,
In ieder geval willen we wel een moderne niet te kille uitstraling.
Of zijn er mensen die goede ervaring hebben met een poly gietvloer? Nu is de vloer afgewerkt met gietbeton. IVM allergie is hygiene erg belangrijk.
Wie heeft er ervaring met een van drie? of heeft spijt van eenkeuze en helpt on uit dit dilema?
bedankt
welke vloer tegel, gietvloer of kurk
- Herman
In dat geval zijn tegels vrij koud aan de voeten. Een epoxyvloer is iets warmer, maar ook dat houdt niet over. Kurk is daarintegen weer heerlijk warm, en iets verend. Met blote voeten is dat iets comfortabeler lopen.
Mijns inziens is kurk hetgeen wat het meest in de buurt komt van tapijt, qua comfort. Tevens is het geluiddempend. (itt tegels)
Qua ervaring:
-epoxy gietvloer. Heb ik in de keuken, kelder en washok. Geweldig in die ruimten, maar ik zou hem niet in een leefruimte willen. Allergie-technich is een gietvloer perfect. Een epoxy-grindvloer is om die reden af te raden, tenzij hij vol en zat is afgetopt (alle porieen gevuld).
Vloer voelt redelijk koud aan.
-tegels: Zonder vloerverwarming koud. Gehorig, maar wel lekker schoon.
-kurk: warm, geluiddempend, verend, maar ik vind het niet mooi...
Mijns inziens is kurk hetgeen wat het meest in de buurt komt van tapijt, qua comfort. Tevens is het geluiddempend. (itt tegels)
Qua ervaring:
-epoxy gietvloer. Heb ik in de keuken, kelder en washok. Geweldig in die ruimten, maar ik zou hem niet in een leefruimte willen. Allergie-technich is een gietvloer perfect. Een epoxy-grindvloer is om die reden af te raden, tenzij hij vol en zat is afgetopt (alle porieen gevuld).
Vloer voelt redelijk koud aan.
-tegels: Zonder vloerverwarming koud. Gehorig, maar wel lekker schoon.
-kurk: warm, geluiddempend, verend, maar ik vind het niet mooi...
Inactief account