Fundering en bouw tuinhuisje

ericlavrijsen

Fundering en bouw tuinhuisje

Bericht door ericlavrijsen »

Ik wil een tuinhuisje maken van gedeelte metselwerk en hout. Oftewel de eerste 50-60cm bakstenen en daarop een houten frame en met rabatdelen het geheel aftimmeren. Dakconstructie aanbrengen met een balklaag, underlaymantplaten en singles. Tot oppervlak is 2,5 bij 3m.

Misschien heeft iemand zo'n soort huisje ooit gebouwd en kan mij tips geven.

Wat ik in iedergeval graag wil weten hoe de fundering eruit moet zien. Op diversen sites gezien dat een laag van grindtegels voldoet, maar ook sites waarin staat dat ik een 60-80cm diepe fundering moet storten. Kan iemand mij hierover meer uitleg geven.

Alvast bedankt,
Eric
julien

Bericht door julien »

Dat hangt natuurlijk af van de ondergrond en de belasting.
ericlavrijsen

Bericht door ericlavrijsen »

De ondergrond is zwarte harde grond. Geen klei of wat dan ook. Voor de belasting gaat het om een halfsteens muurtje van ong. 50-60cm hoog waarop een hout constructie komt. Dak wordt niet voorzien van zware dakpannen.
Herman

Bericht door Herman »

Ik zit met de tuin op een kleidijk (in voor de rest verzakkend Gouda) en mijn schuurtje met een 15cm dikke betonplaat als vloer, en 25cm hoge opstaande randen van beton geeft geen krimp. Staat nog net zo recht als de bouw 49 jaar geleden.
Inactief account
julien

Bericht door julien »

Met een gewapende funderingsplaat van 15cm en vorstlip van 45cm onder de grond zal je nooit problemen krijgen, maar dan moet je het werk wel zien zitten natuurlijk.
Rick

Bericht door Rick »

Vorstlip is hetzelfde als Vorstrand
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.