Uitbouw woning Almere Poort

Giru
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Uitbouw woning Almere Poort

Bericht door Giru » vr feb 17, 2012 1:49 pm

Beste allemaal,

Voor een nieuwbouwwoning in Almere Poort ben ik mijzelf aan het oriënteren op een eventuele uitbouw van 2,4 x 5 meter (buitenmaten) aan de achterzijde/tuinzijde van mijn rijtjeswoning. De woning wordt op dit moment gebouwd, voor de zomer 2012 zou deze opgeleverd moeten zijn. Ik zit er over na te denken om dit moment meteen door te pakken voor een uitbouw.

Vooruitziend heb ik wel al de volgende elementen laten aanbrengen door de bouwer:
- Fundering;
- Betonnen vloerplaat van 2,4 x 5 m;
- Stalen latei van 4,80 m boven schuifpui;
- Loodflap in gevel t.b.v. aansluiting dakbedekking;

NB: voor degenen die zich afvragen waarom ik niet meteen tijdens de bouw een uitbouw heb gerealiseerd, dit heeft te maken met de status van 'starterswoning' waarbij vanuit de gemeente alleen maatregelen getroffen mogen worden die niet direct zichtbaar zijn.

Bovenstaande in acht nemend, is mijn vraag wat een ruwe prijsinschatting zou zijn van een uitbouw van 2,4 x 5 meter.

Wat rondspeurend kom ik prijzen van rond de E20.000,- uit. Een specifieke offerte bij een bouwer komt rond de E16.000,-. Ik vraag mij af of dit de prijzen zijn waar ik aan moet denken of dat er nog wat - substantieel - van af zou kunnen...!

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor het meedenken,

Groet,
Chiel

Plaats reactie