5.5 * 2.5 uitbouw, van glas!

Ad_nmgn

5.5 * 2.5 uitbouw, van glas!

Bericht door Ad_nmgn »

Hallo bouwers,

Ik wil mijn huidige woonkamer uitbouwen, het plafond wil ik gewoon doortrekken (2.20m hoog), de woonkamer is 5.5 breed en de uitbouw moet 2.5 diep worden.

Ik wil het liefst een grote schuifpui hebben van 3m breed, en de rest ook van glas, van plafond tot grond! Ik wil ook een hoekraam hebben van 80cm breed en ook van plafond tot grond.

Er is al geheid en de fundering ligt er al, dus dat hoeft niet meer te gebeuren.

Wat zal dit gaan koste? Is er een groot verschil tussen zoveel glas en wat minder glas? (ik dacht bij mezelf, uurloon is knetterduur, dus metselen etc zal wel ongeveer even duur gaan worden als zo'n superpui, gaat dit op?)

Alvast bedankt!!
Rick

Bericht door Rick »

Ik denk niet dat dat opgaat in dit geval, om een hele uibouw van glas te maken heb je een aardige staalconstructie nodig.

Ik zou eens bij een serre bouwer gaan informeren, een serre zou iets goedkopen aan een uitbouw kunnen zijn.
Je dak zou je in dat geval van een licht dichte plaat kunnen maken.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Ad_nmgn

Bericht door Ad_nmgn »

Forumlid schreef:Ik denk niet dat dat opgaat in dit geval, om een hele uibouw van glas te maken heb je een aardige staalconstructie nodig.

Ik zou eens bij een serre bouwer gaan informeren, een serre zou iets goedkopen aan een uitbouw kunnen zijn.
Je dak zou je in dat geval van een licht dichte plaat kunnen maken.
Bedankt voor je reply!

Nu bedoelde ik niet echt helemaal van glas hoor, maar gewoon veel glas.

Dus dak gewoon van kanaalplaat oid en vloer ook van kanaalplaat. Kolom in de linkerhoek en de rechterkant is er al een muur.
Heb ook al in je topic over prijsindicatie gekeken :)

Maargoed, de bedoeling is dus gewoon een vloer+dak + deel van een wand, en de rest glas, hoeft niet aan een stuk door natuurlijk, kozijnen van 1.2m breed oid mogen ook wel.
Rick

Bericht door Rick »

OK, persoonlijk vindt ik ook een uitbouw met veel glas mooier als een serre
Kanaalplaten gebruiken we zeer zelden bij een uitbouw, vloer is meestal balk en broodjes, en dak meestal gewoon een traditioneel dak met een blaklaag.

maar goed... ik denk dat een uitbouw met veel glas niet goedkoper is als een standaard uitbouw

ff een voorbeeld

bij een uibouw zijn zowiezo de vaste kosten hoger als de variabele kosten.

Bij een uitbouw met een standaard kozijn zitten b.v. links en rechts twee pinanten van 1,2 m1 met een grote schuifpui twee van 40 cm.

Om aan de voorzijde te kunnen werken moet een metselaar toch zijn steiger opbouwen, vaste kosten, evenals de voeger.
Er zitten aan een pinant van 40 cm ook twee kanten waar je de stenen voor moet hakken evenals een muurtje van 1,20 m1.
Het relatief goedkoper om het muutje 80 cm groter te maken als een kozijn 1,6 m1 groter te maken.
De standaard oplossing gaat dus ook in dit geval op, misschien dus wel iets duurder
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Ad_nmgn

Bericht door Ad_nmgn »

Forumlid schreef:OK, persoonlijk vindt ik ook een uitbouw met veel glas mooier als een serre
Kanaalplaten gebruiken we zeer zelden bij een uitbouw, vloer is meestal balk en broodjes, en dak meestal gewoon een traditioneel dak met een blaklaag.

maar goed... ik denk dat een uitbouw met veel glas niet goedkoper is als een standaard uitbouw

ff een voorbeeld

bij een uibouw zijn zowiezo de vaste kosten hoger als de variabele kosten.

Bij een uitbouw met een standaard kozijn zitten b.v. links en rechts twee pinanten van 1,2 m1 met een grote schuifpui twee van 40 cm.

Om aan de voorzijde te kunnen werken moet een metselaar toch zijn steiger opbouwen, vaste kosten, evenals de voeger.
Er zitten aan een pinant van 40 cm ook twee kanten waar je de stenen voor moet hakken evenals een muurtje van 1,20 m1.
Het relatief goedkoper om het muutje 80 cm groter te maken als een kozijn 1,6 m1 groter te maken.
De standaard oplossing gaat dus ook in dit geval op, misschien dus wel iets duurder
Ok, hier heb ik wat aan! Thx.

Nu is nog de vraag of het niet absurd duur wordt... bouwen jullie nabij nijmegen? Heb net een offerte aangevraagd via aannemersbedrijf...

Zou het gemiddeld duurder worden dan 40.000 euro?