Mijn buren hebben een uitbouw geplaatst aan de achterzijde van hun huis. Nu hebben we samen geconstateerd dat hun uitbouw ca 14 cm op mijn grond staat over de volle lengte. Het komt mij voor dat de aannemer de grens hoort te bewaken maar dit is kennelijk niet gebeurd. ( al of niet opzettelijk) Ik vind dit storend. Wat zijn mijn mogelijkheden? Af laten breken? ( welke stappen onderneem ik dan?) of schadeloosstelling? Hoe bepaal ik een redelijk bedrag en misschien nog belangrijker. Wie spreek ik hierop aan? De buren of hun aannemer?
Groet,
Rowan.
buren erkennen overmaatse uitbouw, wat nu?
- Herman
Als jij geen plannen hebt om te verhuizen, dan is het toch het verstandigste om het minnelijk met de buren op te lossen.
Wellicht kan je de grond verkopen aan de buren, of de grond ruilen voor een ander stukje van de buren. Dit moet je dan wel bij de notaris laten vastleggen, anders kan je na de verkoop van het buurhuis weer in de slag met de nieuwe buren.
De aannemer kan dan wellicht jullie tegemoet komen door de kosten van de notaris te betalen.
Wellicht kan je de grond verkopen aan de buren, of de grond ruilen voor een ander stukje van de buren. Dit moet je dan wel bij de notaris laten vastleggen, anders kan je na de verkoop van het buurhuis weer in de slag met de nieuwe buren.
De aannemer kan dan wellicht jullie tegemoet komen door de kosten van de notaris te betalen.
Inactief account