Een aanbouw/uitbouw/serre plaatsen in Spijkenisse

martijnheijde50

Een aanbouw/uitbouw/serre plaatsen in Spijkenisse

Bericht door martijnheijde50 »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Ik zou graag een grove kostenindicatie hebben voor onderstaand project:

Wij hebben een ander huis op het oog (hoekwoning), maar als we zouden kopen willen we
wel uitbouwen. (Alleen op de begane grond). Waarschijnlijk is heien nog noodzakelijk.
(grondsoort weet ik niet) De uitbouw moet komen aan de achtergevel. (Dus de achtertuin in).

Daar zitten op dit moment openslaande deuren en een raam. Ik neem aan dat het een
dragende muur is, maar die zou in principe kunnen blijven staan. (Dan halen we alleen de
openslaande deuren eruit als doorgang naar de aanbouw.). Aanbouw wordt dan ongeveer 5
meter breed en 3 meter diep. (Maar als de vergunning problemen geeft, mag dit ook 2.5
meter diep zijn).

We willen graag 1 raam in de diepte (dus in de muur van 3 meter), en in de 5 meter breedte
willen we openslaande deuren of een schuifpui. En ook nog een raam in die 5 meter.
In het dak zou een lichtkoepel of lichtstraat mooi zijn, maar dat hangt er ook van af hoeveel
dat extra kost. Alles moet wel dubbelglas worden. Afwerking kunnen we zelf.
Datum van oplevering hangt van de koop van het huis af, maar zeg grof weg ergens tussen
Januari 2009 en Juli 2009.

Ook ben ik benieuwd waar je eventueel flink op zou kunnen besparen. Wat zou het bijvoorbeeld qua kosten uitmaken als de breedte 3 meter zou worden i.p.v. 5 meter. En ik neem aan dat het weglaten van dakramen/lichtkoepels ook flink scheelt. Heeft iemand nog meer suggesties hoe het goedkoper zou kunnen?

Projectgegevens aanbouw
Hoogte aanbouw (meter): 2.50
Breedte aanbouw (meter): 5
Diepte aanbouw (meter): 3
Aantal ramen: 2
Aantal deuren: 1 schuifpui van twee deuren
Soort kozijnen: Kunststof
Steensoort woning: Onbekend
Soort woning" Rijtjeshuis
Dak van aanbouw: Dak met raam
Bouwjaar pand: 1994

Groeten,