Beste lezer,
Graag leg ik u de volgende casus voor:
Ik overweeg mijn woning uit te breiden door aan de achterzijde een serre te laten plaatsen. Plaats van dit alles is Amsterdam, dus in principe zal geheid moeten worden.
Begin jaren 80 is de woning geheel gerenoveerd. De vloer van de woning is geheel van beton. Dit betreft een betonnen bak van 70 cm dik.
Nu loopt die betonnen bak over de gehele breedte van de woning twee meter door in de tuin. Voor zover ik kan achterhalen, en voor zover logisch lijkt, is het tuingedeelte van de bak niet gefundeerd.
Nu vraag ik mij af of deze bak voldoende fundering vormt voor een serre. Heeft iemand enig idee, tot nadere info uiteraard gaarne bereid.
Groet,
Jeroen
heien nodig?
- ARduo
Re: heien nodig?
Beste Jeroen,
Het ligt natuurlijk er ook aan, in welke materialen je de serre gaat aanbouwen.
Het verstandigste zou zijn, om een constructeur in te schakelen die een en ander kan narekenen voor je. Deze kan je precies vertellen hoeveel gewicht erop kan rusten en wat je eventueel moet doen om het goed te krijgen. Tevens zou je moeten kijken of je geen bouwaanvraag nodig hebt hiervoor. (tot 2,5m is vergunningsvrij, mits je voldoet aan de eisen van vergunningsvrij)
Indien je nog vragen hebt, kun je ons altijd mailen of pm-en.
Mvg
ARduo
Het ligt natuurlijk er ook aan, in welke materialen je de serre gaat aanbouwen.
Het verstandigste zou zijn, om een constructeur in te schakelen die een en ander kan narekenen voor je. Deze kan je precies vertellen hoeveel gewicht erop kan rusten en wat je eventueel moet doen om het goed te krijgen. Tevens zou je moeten kijken of je geen bouwaanvraag nodig hebt hiervoor. (tot 2,5m is vergunningsvrij, mits je voldoet aan de eisen van vergunningsvrij)
Indien je nog vragen hebt, kun je ons altijd mailen of pm-en.
Mvg
ARduo