Kale uitbouw in zijtuin

Taco

Kale uitbouw in zijtuin

Bericht door Taco »

Hallo,

Ik overweeg een uitbouw in de zijtuin van mijn hoekwoning. Ik wil dit zo goedkoop mogelijk realiseren en heb al met het rekenmodel gerekend, maar vermoed toch dat mijn situatie wat specifieker is en dat de kosten eventueel lager kunnen uitvallen.

Mijn wens:

Een uitbouw in de zijtuin van 4m diep en 5 of 6m breed (afhankelijk van de kosten)
In de lange muur geen ramen of deuren, alleen een kale muur.
In beide korte muren een raam(pje)
Liefst een puntdak met betonnen dakpannen (metselwerk niet tot aan nok, maar hout (als dat goedkoper is. (is een plat dak duurder of goedkoper?)
Muurdoorbraak van max 2m breed.
Er moet geheid worden.
Ik wil de uitbouw zo kaal mogelijk opgeleverd hebben dus geen stuc, electra gas, verwarming etc.
Dus een kale uitbouw met binnenmuur van kalkzandsteen of gips o.i.d. Graafwerk en afvoer doe ik ook zelf.
Hoeft geen (afgewerkt) plafond in. Wel geisoleerd.

Nu is mijn vraag:

Is bovenstaande realiseerbaar voor minder dan €30.000? Ik neem aan dat het achtgerwege blijven van afwerking en bijv deuren en of schuifpui behoorlijk de kosten kunnen drukken.

Als laatse de vraag of het uitmaakt om diverse bedrijven de verschillende werkzaamheden te laten doen (qua kosten).

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen en kan aangeven welke werkzaamheden en varianten de kosten kunnen drukken en of mijn wens beneden de 30.000 realistisch is.

Groet,

Taco
RvdB

Re: Kale uitbouw in zijtuin

Bericht door RvdB »

met platdak kost dit ca 20.000,- excl BTW
met pannendak ca 26.000 excl BTW.

Wellicht dat het iets goedkoper is als je met verschillende bedrijven werkt, echter als je het door één aannemer laat doen zit je de kortste tijd in de rommel omdat deze de werkzaamheden makkelijker kan laten aansluiten dan een privé persoon.
Taco

Re: Kale uitbouw in zijtuin

Bericht door Taco »

Hartelijk dank voor de reactie.

Dit zijn dus de kosten exclusief elec, water, gas, verwarming en afwerking van de muren etc?

dus puur buitenmuur, binnenmuur, heien, vloer en dak?

Nogmaals hartelijk dank,

Taco