hoi
mijn buren zijn een uitbouw aan het bouwen maar in het constuctie zijn geen stalenbalken gebruikt, in plaats daarvan heeft de aannemer de beton platen voor het balkon in de muur geplaast, ik heb zelf een uitbouw en wij hebben wel een staal balk
klopt hun methode wel of niet, de beton balken voor het balkon zijn zo een 5 meter lang en 1 meter breed maar wel hol met 3 gaten door heen,
ik vraag mij naturlijk af of dit sterk genoeg is , halve van mijn straat wil een uitbouw nemen van de aanemer omdat hij zo goedkoop is rond 20,000 euro voor een uitbouw met openslaande deuren.maar ik vrees de ergtse
ons huizen zijn 8 jaar old
klopt dit wel of niet //uitbouwen zonder stalen balk
- Herman
- Sjaak van Dijk
vaak wordt er een stalen balk gebruikt om het gewicht van de muur op te vangen (bovenste verdieping en topgevel) Het hangt dus heel erg van het op te vangen gewicht af hoe je de constructie kunt wijzigen. Je kunt er dus op afstand (vanachter de computer ) niet over oordelen. Als er een vergunning voor is aangevraagd, mag je er wel van uit gaan dat de constructie gecontroleerd en nagerekend is, lijkt me.