Kosten redelijk uitbouw?

Jacob

Kosten redelijk uitbouw?

Bericht door Jacob »

Wij hebben een nieuwbouwwonining (middenwoning) gekocht in het midden van het land. Nu is er een optie mogelijk om deze woning uit te bouwen (6 meter breed, 1.80 meter lang en 2.60 meter hoog). Het is mij bekend dat meerwerkopties vaak nogal ruim gerekend worden. Is een prijs voor bovenstaande uitbouw van +/- euro 24.000 niet aan de hoge kant? Alvast dank voor uw reactie/tips!
Rick

Bericht door Rick »

Een uitbouw als meerwerk optie van de aannemer is altijd iets duurder als een uitbouw door een plaatselijke bedrijf.
Voordeel van de meerwerk optie is dat de vloeren en plafond doorgestort kunnen worden, bij een uitbouw achteraf moet er een staalconstructie in.
Er is dan iets meer kans op sceuren en de mogelijkheid bestaat dat er een verspringing in de huiskamer komt.
Je moet tevens rekening houden me 6 bouwtijd na oplevering van het huis, dus ook 6 weken langer dubbele lasten.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Broring

Re: Kosten redelijk uitbouw?

Bericht door Broring »

Als u voor dit bedrag een originele uitbouw kunt laten bouwen zou ik het meteen doen.
Een latere toevoeging in dezelfde maten kost na de bouw soms wel 50% meer.
In mijn werk krijg ik wekelijks bouwbegrotingen onder ogen van dit soort bouwwerken. Een kubieke meterprijs van 1000 tot 1500 euro is normaal.
De reactie van Rick snijdt ook degelijk hout, want de uitbouw bestaat bij nieuwbouw uit één geheel met de woning. Minder scheuren en visuele verschillen.