Kosten Uitbouw

ingo123

Kosten Uitbouw

Bericht door ingo123 »

Hallo,

Wij hebben een huis in Breda op het oog, maar voordat we het willen kopen willen we graag een indicatie hebben van de verbouwingskosten. Een keuken, badkamer en stuccen kunnen we zelf redelijk inschatten, maar het plaatsen van onderstaande uitbouw en 'nieuwe' achtergevel vinden wij lastiger. Offertes van aannemers variëren van €16.000 tot €40.000 !!!! (dus dat schiet ook niet echt op :( ).

Het gaat om de volgende aanbouw:
2,80m breed en 4,72m diep.
Betonnen vloer en dak.
1 Heipaal met inheidiepte van 10,5m nodig.
Schuipui over de volle breedte (2,80m).
Gemetselde muur van 4,72m met bovenin raam van 50cm.
Uitbreken van bestaande draagconstructie.
Nieuwe draagconstructie met aan 1 zijde een stalen kolom. (de gehele draagmuur dient verwijderd te worden er moet dus aan 1 kant een kolom worden gemaakt voor de ophanging).
3x2 stopcontacten en 1 keer CAI.
Verwarming hoeft niet aangepast te worden.

De bestaande achtergevel bestaat uit: Schuifpui (2m), muur (1m), raam (1,5m) en muur (1,5m). De bestaande schuifpui, muur en raam dienen gesloopt te worden en te worden vervangen door een schuipui (1 schuifdeur) van 4,5m.

Alles is goed te bereiken vanuit de straatkant (ligt 3m eigen grond naast het huis).

Wie kan ons helpen, alvast bedankt!
ingo123

Re: Kosten Uitbouw

Bericht door ingo123 »

112 keer bekeken en geen reactie. Durf niemand zich hier aan te wagen?? :(
Rick

Bericht door Rick »

Ik denk dat een aannemer al €16.000 aan materiaal kwijt is, maar €40.000 is ook overdreven.
Wat zitten er voor verschillen in de bedrijven zijn er klusbedrijven bij? en bouwgarant aannemers?
Ik denk dat tussen de 25 en 30 mile redelijk moet zijn
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
ingo123

Bericht door ingo123 »

Forumlid schreef: Wat zitten er voor verschillen in de bedrijven zijn er klusbedrijven bij? en bouwgarant aannemers?
Ik denk dat tussen de 25 en 30 mile redelijk moet zijn
Dacht zelf ook in die richting. We hebben 4 offertes: 2 keer klusbedrijf, 2 keer aannemer.
Klusbedrijf 1: 16.000
Klusbedrijf 2: 28.500
Aannemer 1: 38.250
Aannemer 2: 34.000
Alle ex BTW....

Wat is het verschil tussen een klusbedrijf, een 'nomale' aannemer en een bouwgarant aannemer?
Rick

Bericht door Rick »

Volgens mij zijn de regels wat gewijzigd maar een belangrijk verschil tussen een klusbedrijf en aannemer is opleiding, de eigenaar van een aannemers bedrijf moet een mts of gelijkwaardige opleiding hebben en een aannemersopleiding (kob).
Wat wel heel belangrijk is, aannemerspapieren zijn verplicht bij het aanvragen van een car verzekering, als je achtergevel dus instort zonder dat het uitvoerende bedrijf deze verzekering heeft dan kan je een probleem hebben.
Een bouwgarant aannemer is aangesloten bij stichting bouwgarant, deze regelt b.v. dat het werk wordt afgemaakt door een andere aannemer als deze failliet gaat.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Jacky67

Bericht door Jacky67 »

hallo,

Ik heb ook een soort gelijke vraag net als Rick. Ook ik heb een huis op het oog, eigenlijk 2 huizen.
Bij het ene huis moet eigenlijk alles binnenin vervangen en aangepast worden incl het isoleren van het huis, o.a. Dubbele beglazing, gevel en dak. Er is in ruim 20 jaar niets aangedaan.
Bij het andere huis deze is ongeveer 35 m2 kleiner, is alles prima inorde dus ook de isolatie. Alleen bij dit huis willen dan wel een uitbouw maken. Een uitbouw van ongeveer 100 m3 en de achterkant en zijkant van het huis.

Mijn vriend en ik kunnen aardig wat zelf, maar een muur of aanbouw maken is ander werk. we willen daarom graag weten wat de m3 prijs ongeveer is voor een aanbouw? Het binnenwerk willen we dan zelf doen, maar het eventueel laten plaatsen van een afvoer voor een keuken, badcel, ect willen we laten doen.
Wij vragen ons ook af, wat wijsheid is. een huis van binnen helemaal opknappen, waarvan de indeling helemaal goed is of een huis kiezen waarbij je een aanbouw moet plegen?

heeft iemand een idee?
Zijn de m3 prijzen in de diverse gemeentes verschillend? wat kost dit dan in N-Holland

Bedankt voor het meedenken
Jacky