Nieuwbouw tussenwoning optie uitbouw 1,8m

Buzzy81

Nieuwbouw tussenwoning optie uitbouw 1,8m

Bericht door Buzzy81 »

Hallo, ik heb een nieuwbouw tussenwoning gekocht. Bij de ruwbouw opties staat dat ik kan kiezen voor een uitbouw van 1,8 meter. Ik wil graag naar 2,5 meter. Volgens mij is dit vrij eenvoudig aan te passen. En extra heipalen zijn volgens mij niet nodig voor die laatste 70 cm. Heb de uitvoerder gevraagt of het mogelijk is maar die zegt dat het niet kan. : Volgens de project ontwikkelaar is het wel mogelijk zonder vergunning. Wat kan ik hieraan doen? Wil die 70 cm er graag bij hebben maar als ik het na oplevering wil doen ben ik waarschijnlijk veel meer geld kwijt. Groeten Buzzy
Herman

Re: Nieuwbouw tussenwoning optie uitbouw 1,8m

Bericht door Herman »

Het KAN wel, maar de bouwer DOET het niet. Je zal de bouwer zo gek moeten krijgen, maar dat kan een taaie klus zijn.
Inactief account
Buzzy81

Bericht door Buzzy81 »

Waarom zou hij het niet willen? Wil hij geen geld verdienen?!
ARduo

Bericht door ARduo »

Uitbouwen 2,5 meter is vergunningsvrij.
Mits je voldoet aan de voorwaarden.

Ik denk dat de aannemer geen zin heeft om speciaal voor jou een aparte heistelling te laten komen, en de standaard uitbouw die in zijn prijs meegenomen is te veranderen.

Als het echt zo moeilijk gaat, zou ik als ik jou was een extern bedrijf inschakelen en er later 2,5m aanbouwen. Ik zou dit alles direct na de oplevering doen en wachten met afbouwen.

Succes ermee.

Mvg ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
[verwijderd]
Herman

Bericht door Herman »

Het is voor bouwers van grote projecten teveel rompslomp om individuele wensen in te willigen. Bovendien hebben ze de geschikte mankracht er niet voor.

Op deze manier zijn er talloze voorbeelden.
Een vriend van me wilde 1 (een) extra heipaal, zodat hij later zijn garage eenvoudig kon verlengen. Ging echt niet gebeuren... Terwijl er een paal teveel was (of ergens 1 vergeten?) en hij de laatste was die geheid werd. Ook een kratje voor de heibaas hielp niet.

Ook een voorbeeld dat het niet helemaal goed kan gaan:
Andere vriend wilde zijn stopcontacten laag bij de grond. Dat was een (goedbetaalde) optie bij de bouw. Dat waren ze eerst vergeten te doen. Alle stopcontacten zijn uitgebikt en naar 30cm gebracht (ipv 110cm). Daarna zijn de radiatoren ervoor gehangen... Voor vriend geen probleem, aangezien de radiatoren toch verwijderd zouden worden. (hij nam vloerradiatoren, soort lage versie van een convectorput). Dit heeft hij ook aangegeven. Echter, toch werden de radiatoren weer verwijderd, ALLE stopcontacten weer opgehoogd (ook degene die geen last hadden van radiatoren), en de radiatoren weer gemonteerd. Vervolgens zijn de stopcontacten die wel naar beneden konden, weer naar beneden verplaatst. Vriend heeft vervolgens de radiatoren verwijderd, en de rest van de stopcontacten weer naar beneden verplaatst...

En dat soort bouwers wil je een uitbouw (250cm) laten plaatsen, volgens individuele wensen?

Dan krijg je een uitbouw van 1,8 meter, vervolgens 2,50 eraan (4,30 dus), welke weer afgebroken wordt, om er een uitbouw van 2,5 meter aan te zetten, over 2 etages. waarna de 2e etage weer gesloopt wordt...
Inactief account
RvdB

Bericht door RvdB »

Om de aanbouw te verlengen zullen door de constructeur nieuwe berekeningen moeten worden gemaakt om te bepalen waar de palen komen (eigenlijk altijd op de koeken) en de balkwapening te bepalen. Is dus niet zomaar te veranderen. Tel daarbij op dat voor de aannemer de "routine en herhaling" eruit is en hij hier dus niet op zit te wachten.
Kader

Bericht door Kader »

Voor uw gewenst uitbouw dient u nog een bouwvergunning aan te vragen bij uw gemeente. Dat wilt de aannemer niet altijd doen.

Wij zijn een bouwkundig Ontwerp- en Tekenbureau gevestigd in Ede(Gld). Wij hebben meer van dit soort projecten gedaan. Wij kunnen u van dienst zijn om voor uw uitbouw de bouwvergunning en aanvraag te verzorgen.

***reklame

Met vriendelijke groet,

H. Kader

Kaders Bouwbureau vof
Herman

Bericht door Herman »

Kan je uitleggen in welk opzicht een uitbouw van 1,8 meter van een tussenwoning vergunningsplichtig is, aannemende dat bepaalde zaken niet van toepassing zijn (meer dan 30% achtertuin bebouwd, meer dan 30cm boven verdiepingsvloer).

Zoals je het nu stelt komt het nogal paniekzaaierig over.
Inactief account