schuur in achtertuin voor biljart

billardartistique

schuur in achtertuin voor biljart

Bericht door billardartistique »

Hallo mensen,

Ik wil in mijn achtertuin een geisoleerd stenen gebouwtje (met plat dak?) neerzetten van ongeveer 40 vierkante meter om er een biljart in te plaatsen. Er staat nu al een houten oude schuur waar jaren geleden een vergunning voor is afgegeven. De nieuwe "schuur" moet alleen wat breder worden.

Drie vragen: - wat gaat zoiets kosten? (40 vierkante meter; 2,5 meter hoogte; plat dak, geisoleerd, verwarmd)
- Is een kant en klaar gebouwtje wat?
- En, belangrijk, is het gunstig voor de waarde van de woning e.d. wanneer zoiets in de achtertuin staat (totaal opp. tuin: 200 vierkante meter).
Hoe snel kan ik het evt. weer terugverdiend hebben?

groeten,

Martin
Herman

Bericht door Herman »

In dit geval zou je idd eens aan een prefab gebouwtje kunnen denken. Geen idee wat je aan fundering nodig hebt, hier in Gouda kan je zoiets niet zonder palen neerzetten, maar in grote delen van nederland kan dit wel...
Inactief account
RvdB

Bericht door RvdB »

Hallo,

Reken voor de kosten van bouwen op zo'n €30.000,- indien je gewoon met een stroken fundering werkt. Moet het op palen komen; ongeveer 4000 extra.

Of het de waarde van je woning vermeerderd? Dat zal vooral aan de koper liggen. Wil de koper lekker kunnen tuinieren dan zal hij weinig waarde hechten aan een grote schuur. Zoekt deze een mooie hobby ruimte dan werkt het waarde vermeerderend.
In een taxatie zal het in iedergeval wel extra waarde meebrengen. In welke tijd dat je het terug verdient is weer afhankelijk van je situatie. Woon je al lang in het huis dan is de kans groot dat je zoveel overwaarde hebt dat je de schuur kan bouwen, meteen je huis verkoot en gelijk "winst" kan maken. Moet de schuur gefinancieerd worden dan weet ik niet of je hem echt terug kan verdienen. Moeilijk te zeggen dus.