Hoi allemaal,
wij staan op het punt een huisje te kopen in het gezellige brabantse land. Wij zouden achter dit huis grag een stukje uitbouwen. Tijdens ons laatste bezoek vertelde de makelaar ons dat er om uit te bouwen een staalconstructie nodig was. Over heipalen hebben we het niet gehad of dit nu niet nodig is of omdat het juist logisch is om ze wel te gebruiken weet ik dus niet. Als ik de regel aanhoud uit het sticky topic kom ik op +/- €30000 (incl. heipalen maar excl. staalconstructie). Kan iemand mij wat meer uitsluitsel geven over de prijs van een staalconstructie en in hoeverre de heipalen nodig zullen zijn in de omgeving breda? Ow en als je in deze omgeving goede aannemers kent hoor ik het graag!!
Bedankt,
Michel
Uitbouw (5,2 x 3,0 x 2,6)
- Michel23
Uitbouw (5,2 x 3,0 x 2,6)
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. - Albert Einstein (1879-1955)
- Rick
Ik dacht dat heiwerk niet nodig was bij Breda maar kan het mis hebben.
Een staalconstructie is geheel afhankelijk van de wensen, de constructie van het huis en de uitbouw.
Je moet eerst bedenken of je de uitbouw geheel bij de huiskamer wil betrekken, in dat geval heb je een stalen portaal nodig.
Als er een doorgang komt ter breedte van het huidige kozijn dan heb je genoeg aan een stalen balk.
Voor een stalen Balk ben je ongeveer €1000,- voor een stalen portaal vanaf € 2300,- tot € 4500,-
Een staalconstructie is geheel afhankelijk van de wensen, de constructie van het huis en de uitbouw.
Je moet eerst bedenken of je de uitbouw geheel bij de huiskamer wil betrekken, in dat geval heb je een stalen portaal nodig.
Als er een doorgang komt ter breedte van het huidige kozijn dan heb je genoeg aan een stalen balk.
Voor een stalen Balk ben je ongeveer €1000,- voor een stalen portaal vanaf € 2300,- tot € 4500,-
- Michel23
De woning is onder extreem energiezuinige eisen gebouwd. Wat kleinere ramen en zonnecollectoren en een volledig isolatie pakket. hierdoor is ook het kozijn naar de tuin een stuk kleiner (net niet de helft). Wij zouden de uitbouw geheel bij de woonkamer willen betrekken. Als ik voor deze uitbouw € 40000,- (helemaal tip top) mee laat nemen in een bouw depot zouden we wel toe moeten kunnen komen toch?
Zal eerst nog eens nagaan of er geheid moet worden (hoop van niet, maar goed wat moet dat moet)
Bedankt voor de info,
Michel
Zal eerst nog eens nagaan of er geheid moet worden (hoop van niet, maar goed wat moet dat moet)
Bedankt voor de info,
Michel
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. - Albert Einstein (1879-1955)
- Michel23