uitbouw bestaande woning

Henk

uitbouw bestaande woning

Bericht door Henk »

Hallo,

Ik heb een vraag over een aanbouw die wij willen laten doen. Vanuit ons huis loopt de fundering, voor zover ik kan zien, zo'n 1,5 meter de tuin in en precies daarop willen wij gaan uitbouwen. Nu weet ik niet of er heipalen onder staan zodat je er op kut bouwen. waar het dus om gaat is een uitbouw van 3 meter breed bij 1,5 meter diep, zo diep als de fundering naar buiten loopt. ook zou ik graag willen weten of we de achter openslaande deuren en het kozijnwerk mee kunnen nemen of dat we een nieuwe achterkant erin moeten zetten.

Kan iemand mij vertelen wat ik ongeveer kwijt ben voor deze uitbouw?

Alvast bedankt vooe de reactie

Henk.
Rick

Bericht door Rick »

Je kunt de bestaande kozijnen gewoon overzetten naar de nieuwe achterzijde.

Als er al een fundering aanwezig is en je kunt de kozijnen overzetten, dan moet het denk ik kunnen voor € 5000,-
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Henk

uitbouw bestaande woning

Bericht door Henk »

Hoi Rick,

Bedankt voor je reatie!

Wat komen er als kosten bij mocht er geen heipalen aanwezig zijn?

Henk.
Herman

Bericht door Herman »

Buispaal: 800 euro voorrijkosten, 40 euro per meter paal. Hier op de Onder de Boompjes in Gouda hebben ze bij de buren 3 huizen verder er palen van 15 meter in geramd.

Maar om even advocaat van de duivel te spelen: Heel veel (kleine) uitbouwen zijn niet gefundeerd... Zelfs in Gouda niet...
Waarbij ik niet zeg dat het zomaar kan, maar aangezien er al een doorgetrokken fundering ligt...

Of je moet op een dag de stoute schoenen aantrekken, en gaan graven naar een paal. Tip: Deze staan vaak niet op de hoek, maar er iets vanaf.

Vroeger werden sowieso veel minder palen gebruikt. De binnenring van de onder de boompjes staat voor een groot deel op per huis afwisselend 2 en 4 palen. Bij de huidige nieuwbouw hebben ze voor 2 huizen 33 palen gebruikt (!!) Heeft uiteraard ook met het gewicht te maken. Een houtskelet uitbouw hoeft niet veel te wegen, en dan zou het makkelijk moeten kunnen.
Inactief account