Uitbouw aanbouw serre

meerwoonruimte

Uitbouw aanbouw serre

Bericht door meerwoonruimte »

Ik ben op zoek naar mensen die positieve of negatieve voorbeelden hebben van uitbouwen aanbouwen en serres en tevens hoe zij de kwaliteit van een bedrijf beoordelen. Foto's zijn altijd welkom en mensen die infrarood beelden hebben van een aanbouw uitbouw of serre wil ik ook erg graag zien.
Veel aannemers bouwen een uitbouw met 2 palen en hangen de fundering op aan de bestaande fundering hiermee bezuinig je 2 palen maar loop je wel het risico dat de aanbouw scheef losscheurt van de woning, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf erg veel voorbeelden van diverse aannemers die niet bouwen zoals het zou moeten, op verzoek kan ik ook wat voorbeelden met infrarood foto's doormailen zodat je kan zien hoe slecht er vaak gebouwd wordt. Als een aannemer roept dat hij een RC waarde van minimaal rc 3,5 heeft hoe controleert een particulier dit dan??
Laatst gewijzigd door 2 op meerwoonruimte, in totaal 0 keer gewijzigd.
Rick

Re: Uitbouw kwaliteit

Bericht door Rick »

Wij zouden het erg op prijs stellen als u deze foto's upload in het fotoalbum van dit forum. Hier kunnen de bezoekers een hoop aan hebben.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Herman

Bericht door Herman »

Stuur die fotos desnoods maar naar herman apeding bugattibuilder puntje com, dan zorg ik voor plaatsing hier.

Ben ook wel benieuwd.

Die zetting, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoeveel zetting is er doorgaans?

Als je 2 palen gebruikt, zak je idd scheef. Gebruik je 4 palen, dan glij je recht van de woning, maar blijf je wel recht. (kleine aanvulling: Met 6 palen zijn de bouwmaterialen (combinatievloer) zo klein dat deze met 2 man te behappen zijn. (handig als je moeilijk achterom komt, of beperkt bent in personeel / materieel.))

Als je nu een tegelvloer of keuken over de overgang wil plaatsen? Hoe pak je dit aan?

en idd, de R waarde? Je kan deze opzoeken van de gebruikte materialen, maar hoe nauwkeurig zijn deze verwerkt? Metselspecie in de spouw? Folie slecht aangebracht? Koudebruggen? Hoe beoordeel je dat als particulier?

Ik ben benieuwd!
Inactief account
meerwoonruimte

Forumlid schreef:Stuur die fotos desnoods maar naar herman apeding bugattibuilder puntje com, dan zorg ik voor plaatsing hier.

Ben ook wel benieuwd.

Die zetting, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoeveel zetting is er doorgaans?

Als je 2 palen gebruikt, zak je idd scheef. Gebruik je 4 palen, dan glij je recht van de woning, maar blijf je wel recht. (kleine aanvulling: Met 6 palen zijn de bouwmaterialen (combinatievloer) zo klein dat deze met 2 man te behappen zijn. (handig als je moeilijk achterom komt, of beperkt bent in personeel / materieel.))

Als je nu een tegelvloer of keuken over de overgang wil plaatsen? Hoe pak je dit aan?

en idd, de R waarde? Je kan deze opzoeken van de gebruikte materialen, maar hoe nauwkeurig zijn deze verwerkt? Metselspecie in de spouw? Folie slecht aangebracht? Koudebruggen? Hoe beoordeel je dat als particulier?

Ik ben benieuwd!
Rick

Bericht door Rick »

ik snap je antwoord ff niet?
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
meerwoonruimte

Rick,
Waar kan ik de foto's uploaden? kan je dit mailen naar [verwijderd]
bericht van herman snap ik ook niet helemaal.
Herman

Bericht door Herman »

-Hoe te controleren wat de uiteindelijk gehaalde R waarde is? (door particulier)
-Wat zijn de meest voorkomende fouten die je als particulier kan zien?
-Hoe om te gaan met zetting en zakking, mbt constructie en mbt inrichting (vloer, keuken)?
-Hoeveel is die zetting?
Inactief account
rob73

Bericht door rob73 »

Hallo even een vraag..
Ik ben momenteel bezig met wat offertes van aannemer voor een traditioneel gebouwde uitbouw van 5.40 bij 3.00 meter. De ene aannemer adviseert 4 heipalen en de ander adviseert 2 palen en wil de fundering hangen aan de bestaande fundering en zegt dat dit absoluut geen probleem is?? Deze palen zouden dan wat meer naar het midden geplaatst zijn. (ik geloof dat hij sprak over een kantel-kiep constructie)

Wat is wijsheid? Ben zelf totaal niet technisch dus aan de 'goden' overgeleverd..... :(
meerwoonruimte

Forumlid schreef:
Forumlid schreef:Stuur die fotos desnoods maar naar herman apeding bugattibuilder puntje com, dan zorg ik voor plaatsing hier.

Ben ook wel benieuwd.

Nog handiger is een prefab fundering die in 1 keer met een kraan geplaatst wordt dit scheelt ook veel overlast voor de klant (martijn)

Je kan dan een delitatie voeg in de vloer opnemen dit kan bijvoorbeeld een kitvoeg in de zelfde kleur als je voeg zijn :)

Dit is bijna niet te controleren alleen achteraf met een infrarood camera die ziet alles :( je kan natuurlijk ook voor een prfab systeem kiezen waarbij je dit soort risico's niet hebt.

Ik ben benieuwd!