Uitbouw op balkon

Forumlid

Uitbouw op balkon

Bericht door Forumlid »

Ik hoop dat ik hier op het juiste forum zit:

We willen graag onze badkamer, die nu aan de voorkant van het huis op de 1e etage zit, naar de achterkant van het huis - nog steeds 1e etage - verplaatsen en deze dan uitbouwen op het balkon dat over de gehele breedte van het huis zit.

1) Is dit mogelijk?
2) Wat zou dit grofweg kosten?
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Technisch kan alles alleen hangt er een prijskaartje aan.
Belangrijk is, mag het van de gemeente. Dus bestemmingsplantechnisch en is het niet in strijd met het bouwbesluit.

Gezien je iets op de verdieping moet bouwen en leidingen verleggen schat ik in zo'n 600 de m3. Dan moet je nog wel je badkamer inrichten. Dus die kosten komen er ook nog bij. Afhankelijk welke kwaliteit je wilt kan het vanaf 2000 tot zeg het maar.

Dit is als een aannnemer het moet bouwen. De kosten gaan toch zitten in de uren. Daar kan je het een en ander besparen door veel zelf te doen als je handig bent.

Ligt de installatie in de buurt van de nieuwe badkamer?

Er zijn gewoon veel faktoren die die prijs bepalen.

Mijn ervaring is dat als je een goede tekening heb de aannemer een beter prijs kan maken dan als je een aannemer uitnodigd en een prijs laat maken. Sommige aannemers vinden het zelfs ook prettiger
Herman

Bericht door Herman »

Kijk wel even naar het draagvermogen van het balkon. Dat kan meevallen, maar ook tegenvallen...
Rick

Bericht door Rick »

Is waar Herman, het kan zelfs zijn dat met een gevuld bad het draagvermogen net niet genoeg is.
Ik heb een keer eerder een uitbouw op een balkon gemaakt, inderdaad voor een vergroting van een badkamer, en toen kwamen we voor een probleem te staan en dat is de koudebrug die ontstaat. We hebben er toen voor gekozen het balkon aan de buitenzijde te bekleden met een houtwolcementplaat met isolatie eraan.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Herman

Bericht door Herman »

Ik weet van die balkons waar ze over twijfelden in Rotterdam, of ze wel sterk genoeg waren, dat TNO een rapport heeft afgegeven met een draagvermogen van 600 kg.
Voor een balkon wellicht genoeg, maar voor een uitbouw...

Zal ook wel te maken hebben met de manier waarop het balkon vastzit aan het huis. Tegenwoordig worden allerlei fratsen uitgehaald om geen koudebrug te vormen van balkon naar constructie van het huis.