Goedemiddag,
Wij zijn van plan ons huis aan de tuinzijde uit te bouwen. Het uit te bouwen gedeelte wordt overkapt door wat nu balkon is. Het betreft ongeveer 4 m2.
Er is een aannemer en die dent te moeten heien. De ander zegt dat dit niet nodig is. Ook lopen de prijzen uiteen. Ook de werktijden. De een roept 1,5 week. De andere aannemer praat over 3 weken. Indicatie van de ene aannemer is +/- 8-10K en ik heb al een offerte van 20k.
De uitbouw trekt de achtergevel gelijk en daar komt een schuifpui met 2 vaste delen en een schuifdeel in het midden. klein meerwerk wat betreft elektra, gas, verwarming, hemelwaterafvoer en verlaagd plafond.
Ik weet het allemaal niet meer. Is het onderschatting van de een of overschatting van de ander? Ik denk dat de offertes die ik nog krijg niet veel helderheid zullen geven. Hebben jullie enig idee?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Uitbouw
- ARduo
Re: Uitbouw
Beste Marcel,
Aan je tekening te zien, zijn je woningscheidende wanden op palen gefundeerd en ter plaatse van je entree en de achteruitbouw zitten geen palen. Het kan heel goed mogelijk zijn dat je de fundering op staal maakt en koppelt aan de bestaande fundering. Om het zeker te zijn kunt u het beste een constructeur inschakelen om dit na te rekenen.
De kosten varieren denk ik ook omdat de 1 wel een fundering wilt uitvoeren en de andere niet.
Als u deze kosten wegdenkt, hoe komt u dan uit met de kosten voor werkzaamheden ?
Indien u nog vragen heeft, kunt u ons te allen tijden pm-en of mailen naar [verwijderd]
Met vriendelijke groet,
ARduo
Aan je tekening te zien, zijn je woningscheidende wanden op palen gefundeerd en ter plaatse van je entree en de achteruitbouw zitten geen palen. Het kan heel goed mogelijk zijn dat je de fundering op staal maakt en koppelt aan de bestaande fundering. Om het zeker te zijn kunt u het beste een constructeur inschakelen om dit na te rekenen.
De kosten varieren denk ik ook omdat de 1 wel een fundering wilt uitvoeren en de andere niet.
Als u deze kosten wegdenkt, hoe komt u dan uit met de kosten voor werkzaamheden ?
Indien u nog vragen heeft, kunt u ons te allen tijden pm-en of mailen naar [verwijderd]
Met vriendelijke groet,
ARduo