Wij hebben pas een hoekwoning gekocht en willen de woonkamer uitbouwen (5,00 x 2,00 x 2,60).
Er is al geheid door de vorige bewoners. Tevens hebben onze buren reeds een uitbouw gerealiseerd dus aan 1 kant staat er ook al een muur.
Nu heb ik begrepen dat er dan 'broodjes' worden geplaatst en beton wordt gestort. Verder willen we een nieuwe pui met 2 openslaande deuren.
De woonkamer heeft nu zo'n 15 jaar al vloerverwarming en bij de huidige pui een covectorput.
- Wat is een reele schatting van de kosten wanneer de convectorput komt te vervallen en er nieuwe vloerverwarming (ik neem aan dat deze aan vervanging toe is en toch niet uitgebreid kan worden) dient te worden gelegd?
In de familie zitten handige bouwlui die ramen en kozijnen wel kunnen maken, een muurtje kunnen metselen. Beton storten, dakbedekking, vloer slopen en nieuwe vloerverwarming zullen moeten worden uitbesteed.
MVG
Peter en Jose
uitbouw
- Herman
- darknezz
Vloerverwarming is meestal toch na zo'n 15 a 20 jaar aan vervanging toe?Forumlid schreef:De convectorput kan je laten vervallen, en de vloerverwarming laten zitten (waarom zou deze aan vervanging toe zijn??). Hooguit een extra groep bijleggen, in de uitbouw.
Kun je na het verwijderen van de convectorkachel die put gewoon dicht storten?
Enig idee wat de de kosten zullen worden in totaal?
- Herman
- cabrio125
vloerverwarmingsbuis
het ligt er net aan wat voor soort buis er is gebruikt
als het een soort tyleen buis is zou ik het vervangen de bochten slijten door
is er een ander soort buis gebruikt mooi laten zitten wel even op letten of deze difusion dicht is (ander woord voor lucht dicht ) het klinkt raar ,maar niet difusion dichte buis laat lucht door ,waardoor je ketel, exspansievat,vloerverwarmingsverdeler van binnenuit weg rot
dit is eigenlijk ook wel op te lossen,maar kijk eerst maar even op de buis
andere oplossing oude vloerverwarming afkoppelen, nieuwe uitbouw dekvloer aan laten brengen en dan vloerverwarming in laten frezen
hoef je teminste de oude vloer er niet uit te breken
is er een ander soort buis gebruikt mooi laten zitten wel even op letten of deze difusion dicht is (ander woord voor lucht dicht ) het klinkt raar ,maar niet difusion dichte buis laat lucht door ,waardoor je ketel, exspansievat,vloerverwarmingsverdeler van binnenuit weg rot
andere oplossing oude vloerverwarming afkoppelen, nieuwe uitbouw dekvloer aan laten brengen en dan vloerverwarming in laten frezen
- darknezz
Re: vloerverwarmingsbuis
ok duidelijk. Kan ik bij de verdeler ook zijn wat voor soort buis er is gebruikt? ik heb namelijk geen idee.Forumlid schreef:het ligt er net aan wat voor soort buis er is gebruikt
de vloer van de uitbouw wordt volgestort en een deklaag maar hoe gaat de vloerverwarming dan naar de verdeler (zit in de meterkast) want dan moet ik de buis dus naar de verdeler infrezen over de bestaande vloer met vloerverwarming. Grote kans dat ik dus de huidige vloerverwarming raak.
Een extra deklaag op de huidige vloer (ik neem aan dat deze zo'n 3 cm bedraagt) lijkt me geen goed plan want dan kom ik in de knel met de hoogte (voor bijvoorbeld de deuren)