3 jaar geleden hebben we een nieuwbouwhuis gekocht. Hier willen we over een 3 tal jaar een uitbouw van 4 meter aan bouwen. Deze aanbouw zal 3/4 deel bij de woonkamer getrokken en 1/4 deel zal aan de garage bijgetrokken worden.
De huidige woonkamer heeft en betonnen vloer, isolatiematten (2 cm dik, die we als opvulling voor de extra pvc buizigen hebben gelegd.) dikke vloerverwarmings isolatiematten+slangen, staalmatten en een afwerkvloer van ~ 5cm dik waarop tegels zijn gelijmd.
Nu is de vraag:
Hoe krijgen we deze vloeren doorgetrokken zonder dat we in de woonkamer een zichtbare overgang van vloertegels (40x40cm) krijgen? Als hier tenminste een oplossing voor is.
Ik zat zelf te denken om de buitenmuur af te breken tot aan de vloerverwarmingsleidingen en de 1e 2 rijen tegels er van af te halen + voorzichtig de stortvloer op de vloerverwarming. Daarna er voor zorgen dat er flink wat staalmatten in de huidige + nieuwe vloer komt zodat de vloeren tov elkaar niet gaan uitzetten. Al dit zal in de lente opgepakt moeten worden waarbij niet de vloerverwarming gebruikt mag worden.
Aangezien ik geen bouwervaring heb, hoop ik dat iemand me in de juiste richting kan sturen.